خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه الویه قالبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۵۷۱

الویه قالبی یکی از روش‌های بسیار خوشمزه و شیک برای تهیه و سرو سالاد الویه است.

به گزارش ایلنا، الویه قالبی یکی از روش های بسیار خوشمزه و شیک برای تهیه و سرو سالاد الویه می باشد که بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است و برای تولد و مهمانی بسیار پر کاربرد است.

شما می توانید از انواع قالب ها مانند پلاستیکی یا فلزی یا سیلیکونی استفاده کنید و الویه را به صورت قالبی تهیه کنید و اگر هیچکدام از انواع قالب ها را ندارید از یک کاسه استفاده کنید و الویه را به صورت قالبی خارج و به دلخواه تزیین کنید.

طرز تهیه الویه قالبی

شما می توانید الویه قالبی را در رینگ های کوچک تهیه کنید و قالب بزنید و به عنوان فینگرفود سرو کنید و یا می توانید با پودر نان تست روی الویه را کاور کنید.

مواد لازم برای تهیه الویه قالبی

  • سیب زمینی ۳ عدد

  • سینه مرغ ۱/۲ عدد

  • خیارشور ۹ الی ۱۰ عدد

  • هویج ۲ عدد

  • تخم مرغ ۲ عدد

  • کره به مقدار لازم

  • سیر ۱ حبه

  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری

  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه الویه قالبی

طرز تهیه سالاد الویه قالبی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید و ریش ریش کنید برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی کره و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یک حبه سیر خوب تفت دهید تا سبک شود و مرغ تغییر رنگ دهد و بعد روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود.

مرحله دوم: افزودن سیب زمینی و هویج

در اواسط پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و نصف کنید و به همراه هویج پوست کنده به مرغ اضافه کنید و بعد بگذارید تا سیب زمینی و هویج نیز با آب مرغ پخته شود، این یک ترفند خوشمزه برای داشتن یک الویه درجه یک می باشد و بعد از پخت سینه مرغ را از آب مرغ خارج کنید. تخم مرغ را به همراه کمی آب بگذارید تا کاملا پخته شود.

مرحله سوم: خرد کردن مواد

سینه مرغ را ریش ریش کنید و جدا قرار دهید، سیب زمینی را با پوره کن یا گوشتکوب بکوبید و یا می توانید به صورت نگینی ریز خرد کنید. هویج را نیز رنده کنید. خیاشور ها را بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید، تخم مرغ را بکوبید یا رنده کنید و همه مواد را داخل یک کاسه بریزید و خوب باهم ترکیب کنید.

مرحله چهارم: تهیه الویه قالبی

در ادامه باید سس مایونز را به همراه آب لیموترش و ادویه ها مخلوط کنید و هم بزنید و روی سالاد الویه بریزید و ترکیب کنید تا سس به خورد مواد برود و بعد قالب مورد نظر را آماده کنید و مواد الویه را داخل آن بریزید و خوب فشرده کنید و بعد برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن روی دیس مورد نظر برگردانید و با هویج و نخود فرنگی به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه الویه قالبی شیک و خوشمزه و راحت با انواع قالب

می توانید از ترکیب ماست و سس مایونز استفاده کنید.

بهتر است خیارشور ها را بشورید و بعد خرد کنید تا باعث شور شدن نشود.

به دلخواه کمی روغن زیتون به سس الویه اضافه کنید.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز