خبرگزاری کار ایران

ساخت خط چشم طبیعی در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۴۹

بهترین نوع خط چشم، مدلی است که با مواد طبیعی ساخته شود تا علاوه بر بی ضرر بودن بتوانید به راحتی در منزل آن را تهیه کنید.

به گزارش ایلنا، خیلی از شما عاشق این هستید که در طول روز خط چشم پشت چشم‌هایتان باشد. جالب است که می‌ توانید با مواد طبیعی هم؛ خط چشم خانگی درست کنید و چشم های خود را زیباتر از قبل کنید؛ پس با ما همراه باشید تا راه حل هایی را در اختیارتان قرار دهیم.

استفاده از خط چشم با مواد طبیعی باعث می شود که پوست پلک تان آسیب نبیند و اگر ماده داخل چشم تان رفت، اذیت نشوید.

روغن نارگیل و موم زنبور عسل

این یکی از رسپی های فوق العاده برای درست کردن خط چشم است که شما می توانید یک لایه محافظتی با آن پشت چشم تان بکشید که خاصیت ضد التهابی هم دارد و پوست و مژه های تان را مرطوب و آبرسانی می کند.

مواد لازم

  • یک شانزدهم قاشق چای خوری موم زنبور عسل

  • نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل

  • یک چهارم قاشق چای خوری آب تصفیه شده

  • 2 عدد کپسول زغال فعال

  • دو قطره روغن ویتامین e

ساخت خط چشم طبیعی در خانه

طرز تهیه

داخل یک ماهیتابه روغن و‌ موم زنبور عسل بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا ذوب شود؛ سپس آن را از روی گاز بردارید و درون یک ظرف کوچک بریزید. مقداری زغال فعال و روغن ویتامین e به آن اضافه کنید و به آرامی آب را هم بیافزایید و خوب هم بزنید تا به انسجام مورد نظر برسد. این خط چشم مایع را می توانید با براش خط چشم پشت چشم هایتان بزنید که تقریبا تا یک ماه هم سالم مانده و می‌ توانید با خیالِ راحت استفاده کنید.

خط چشم با زغال فعال

زغال فعال ماده اصلی مورد استفاده در هر دستورِ تهیه خط چشم مشکی خانگی است. یک پودر سیاه خوب است که از زغال چوب ساخته شده و به راحتی در داروخانه ها به شکل کپسول یا پودر یافت می شود. برای این دستور ساده خط چشم، زغال فعال را با آب مقطر ترکیب کنید.

مواد لازم

  • نصف قاشق چای خوری یا دو عدد کپسول زغال فعال

  • یک قاشق چای خوری آب مقطر

طرز تهیه

زغال فعال را داخل یک کاسه کوچک بریزید؛ سپس آب مقطر را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد؛ بعد آن را داخل یک ظرف دربسته نگهداری کنید تا هر وقت که خواستید؛ از آن استفاده نمایید.

ساخت خط چشم طبیعی در خانه

خط چشم با پودر کاکائو

اگر از خط چشم های صنعتی خسته شده اید و می خواهید که خط چشم متفاوتی را تجربه کنید، از پودر کاکائو کمک بگیرید که باعث می شود خط چشمی زیبا و متمایل به رنگ قهوه ای داشته باشید.

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو ارگانیک

  • دو الی سه قطره آب یا گلاب

  • 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل

طرز تهیه

داخل یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو بریزید؛ سپس گلاب و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به غلظتِ ژل برسد؛ سپس آن را داخل یک ظرف دربسته بریزید و نگهدارید.

نکته مهم:یک عدد براش تمیز را بردارید تا هیچ باکتری و میکروبی روی آن وجود نداشته باشد و با آن؛ مواد را به عنوان خط چشم پشت چشم های تان بزنید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز