خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه شربت بیدمشک در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۹۵

شربت بیدمشک یکی از انواع نوشیدنی‌ تابستانی خوشمزه و پرخاصیت است که معمولا در ماه‌های گرم سال، برای رفع عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، شربت بیدمشک یکی از انواع نوشیدنی‌ تابستانی خوشمزه و پرخاصیت است که معمولا در ماه‌های گرم سال، برای رفع عطش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طرز تهیه شربت ضد‌عطش بیدمشک، از طعم‌دهنده‌ها و مواد مختلفی استفاده می‌شود که شما می‌توانید بنا بر سلیقه و موادی که در دسترستان دارید، آن‌ را درست کنید. در این مقاله طرز تهیه شربت بیدمشک را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه شربت بیدمشک ساده

طرز تهیه شربت بیدمشک در خانه

مواد لازم برای تهیه شربت بیدمشک

• عرق بیدمشک: ۱ لیتر

• شکر سفید: ۳ کیلوگرم

• آب: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

• آبلیمو: به میزان دلخواه

مراحل تهیه شربت بیدمشک

برای درست کردن شربت بیدمشک، در ابتدا باید شکر و آب را بجوشانید و بعد از غلیظ شدن، اجازه دهید سرد شود. در آخر عرق بیدمشک را اضافه کنید. شربتتان آماده است و می‌توانید آن را با آب یخ یا آب و تکه‌های یخ و آبلیمو ترکیب و شربت درست کنید.

مرحله اول: آب و شکر را بجوشانید

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بیدمشک به روش ساده، آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید که آب داغ شود و دانه‌های شکر در آب حل شوند. درب قابلمه را باز بگذارید تا شربت بجوشد و غلظت پیدا کند. وقتی به اندازه دلخواهتان غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید شربت از دما بیفتد و خنک شود.

مرحله دوم: عرق بیدمشک را اضافه کنید

در این مرحله، عرق بیدمشک را به شربتی که قوام پیدا کرده و سرد شده است، اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. عرق بیدمشک را در یک بطری شیشه‌ای درب بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای درست کردن شربت بیدمشک، یک لیوان آب را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری شربت بیدمشک مخلوط کنید. چند قطره آبلیمو و چند تکه یخ را به لیوان، اضافه و آن را سرو کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز