خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۷۸۸

کشک بادمجان و کیک کشک بادمجان از جمله خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از افراد به دلیل کالری بالا از مصرف آن اجتناب می‌کنند. اما طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی راحت‌تر و خوشمزه‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

به گزارش ایلنا،کشک بادمجان و کیک کشک بادمجان از جمله خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از افراد به دلیل کالری بالا از مصرف آن اجتناب می‌کنند. اما طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی راحت‌تر و خوشمزه‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. اگر از طرفداران این غذای خوشمزه هستید، پس بهتر است دستور پخت کشک بادمجان رژیمی با روغن بسیار کم را یاد بگیرید. در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه کشک بادمجون رژیمی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد کشک و بادمجان رژیمی پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۰ دقیقه

کالری در هر ۱۰۰ گرم کشک بادمجان رژیمی با بادمجان پخته: ۲۰۰ کالری

مواد لازم برای آموزش کشک و بادمجان رژیمی

  • بادمجان: ۴ عدد

  • کشک: ۳ قاشق غذاخوری

  • پیاز داغ: ۳ قاشق غذاخوری

  • سیرداغ: ۲ قاشق غذاخوری

  • نعناع خشک: ۲ قاشق غذاخوری

  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه کشک بادمجون رژیمی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

کشک بادمجان غذای فوق‌العاده سالمی است، اما از آنجایی که سرخ کردن بادمجان نیاز به روغن زیادی دارد، از همین رو معمولاً این غذا بسیار پرکالری و چرب است. برای رفع این مشکل و کاهش مصرف روغن در طرز تهیه کشک بادمجان می‌توانید از بادمجان پخته شده به جای سرخ شده استفاده کنید.

یا روش‌های سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن را امتحان کنید. این کار موجب می‌شود تا کالری کشک بادمجان به میزان زیادی کاهش پیدا کند. در ادامه می‌توانید با روش طرز تهیه کشک بادمجان ساده بدون سرخ کردن بادمجان آشنا شوید.

مرحله اول؛ گرفتن تلخی بادمجان

در اولین مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی باید تلخی بادمجان‌ها را برطرف کنید. برای این کار باید پوست بادمجان‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. اگر اندازه بادمجان‌ها بزرگ است، بهتر است در این مرحله آن‌ها را خرد کنید. سپس مقداری نمک به بادمجان بزنید و برای نیم ساعت آن را به حال خود بگذارد تا تلخی بادمجان گرفته شود.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن کشک با آب در قابلمه

در این مرحله از طرز تهیه کشک بادمجون رژیمی باید کشک را همراه را ۱ تا ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب داخل یک قابلمه بریزید. سپس کشک را با آب ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن مواد کشک بادمجان به قابلمه

بعد از این که ترکیب آب و کشک به جوش آمد، در این مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی می‌توانید، نصف نعناع، سیر داغ و پیاز داغ را به آن اضافه کنید. سپس ترکیب را هم بزنید.

مرحله چهارم، اضافه کردن بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

بعد از ۱ ساعت که تلخی بادمجان گرفته شد، بادمجان‌ها را کمی زیر آب بگیرید و کمی فشار دهید. سپس بادمجان‌ها را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا بادمجان‌ها پخته شوند.

مرحله پنجم؛ له کردن بادمجان‌ها

پختن بادمجان‌ها حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. زمانی که بادمجان کاملاً نرم و پخته شد و آب کشک بادمجان هم کم شد، با استفاده از یک گوشت‌کوب دستی یا برقی بادمجان‌ها را کاملاً له کنید.

مرحله ششم؛ آماده شدن کشک بادمجان رژیمی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

در این مرحله در صورت نیاز کمی نمک و فلفل به غذا اضافه کنید. اجازه دهید کشک بادمجان رژیمی برای نیم ساعت دیگر به آرامی بپزد و آب آن کاملاً تبخیر شود.

مرحله هفتم؛ تزیین کردن کشک بادمجان رژیمی

بعد از این که کشک بادمجان رژیمی شما آماده شد، می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر بریزید. سپس روی غذا را با نعناع داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی با بادمجان کبابی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۴۰ دقیقه

کالری در هر ۱۰۰ گرم کشک بادمجان رژیمی با بادمجان کبابی: ۱۷۶ کالری

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان رژیمی با بادمجان کبابی

  • بادمجان: ۴ عدد

  • سیر له شده: ۶ عدد

  • پیاز خرد شده: ۱ عدد

  • نعناع خشک: به مقدار لازم

  • روغن: ۱ قاشق غذاخوری

  • نمک و زردچوبه: به مقدار لازم

  • کشک: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی با بادمجان کبابی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

درست کردن کشک بادمجان رژیمی با بادمجان کبابی عطر فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌دهد. از طرف دیگر این کار موجب می‌شود تا کالری غذای شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در ادامه می‌توانید با طریقه پخت کشک بادمجان رژیمی با بادمجان کبابی آشنا شوید.

مرحله اول؛ کبابی کردن بادمجان

در اولین مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی با بادمجان کبابی باید بادمجان‌ها را بشویید و خوب خشک کنید. سپس آن‌ها را روی گاز، منقل یا فر کبابی کند. بعد از کبابی شدن بادمجان می‌توانید پوست آن را جدا کنید.

مرحله دوم؛ تفت دادن پیاز و سیر

یک ماهیتابه روی گاز قرار دهید و یک قاشق روغن به آن اضافه کنید. زمانی که روغن داغ شد پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید پیاز کمی سبک شود و تغییر رنگ دهد، سپس سیر له شده را به آن اضافه نمایید و مقداری نمک و زردچوبه به آن بزنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن بادمجان کبابی به پیاز داغ

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

بعد از این که پیازها کمی سرخ شدند، بادمجان کبابی شده را به ماهیتابه اضافه کنید. سپس با استفاده از یک گوشت‌کوب به آرامی بادمجان را له کنید و با پیاز داغ ترکیب نمایید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن کشک بادمجان رژیمی

بعد از این که بادمجان کاملاً نرم و له شد، کشک را به کشک بادمجان رژیمی اضافه کنید و کمی نعناع خشک داخل غذا بریزید و صبر کنید تا کشک بادمجان شما به آرامی جا بیفتد آماده شود.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی

طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی مجلسی و خوشمزه

برای پختن بادمجان در کشک بادمجان رژیمی می‌توانید به جای آب از آب عدس استفاده کنید. این کار هم طعم بهتری به غذا می‌دهد و هم رنگ کشک بادمجان را تیره‌تر می‌کند.

*از آنجایی که هم کشک دارای نمک است و هم برای گرفتن تلخی بادمجان از نمک استفاده می‌شود، نمک کشک بادمجان را همیشه در آخرین مرحله به آن اضافه کنید.

*در طرز تهیه کشک بادمجان بدون سیر می‌توانید سیر داغ را از دستور پخت غذا حذف کنید.

*در طرز تهیه کشک بادمجان ساده بدون گردو و بدون روغن می‌توانید از بادمجان پخته یا کبابی استفاده کنید و گردو را حذف کنید.

*اگر دوست دارید از بادمجان سرخ شده برای تهیه کشک بادمجون رژیمی استفاده کنید، می‌توانید یک قابلمه آب جوش روی گاز قرار دهید. بعد از به جوش آمدن آب بادمجان‌های پوست گرفته و خرد شده را به آن اضافه کنید. ۲ دقیقه صبر کنید و بعد بادمجان‌ها را داخل آبکش بریزید. حال می‌توانید بادمجان‌ها را با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید. با این روش بادمجان روغن کمتری به خودش جذب می‌کند.

*برای درست کردن کشک بادمجان رژیمی با بادمجان پخته شده می‌توانید بادمجان را در یک قابلمه جداگانه بپزید و بعد به مواد کشک بادمجان اضافه کنید.

*اضافه کردن گردو موجب بالا رفتن کالری کشک بادمجان می‌شود، از همین رو بهتر است از گردوی کمی استفاده کنید یا آن را به طور کامل حذف کنید.

*برای خوش طعم شدن کشک بادمجان رژیمی می‌توانید مقداری استاک گوشت به آن اضافه کنید.

*در طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی با عدس می‌توانید مقداری عدس پخته شده و میکس شده به دستور پخت کشک بادمجان اضافه کنید.

*برای طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی با سیب زمینی می‌توانید از مقداری سیب زمینی پخته شده و له شده داخل غذا استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز