خبرگزاری کار ایران

آیا با زدن دو دوز واکسن نیازی به انجام تست کرونا پروازی نیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۳۹

یکی از سوالات متداولی که بین مسافرین و افرادی که رفت و آمد زیادی با حمل و نقل هوایی دارند، لزوم انجام تست پی سی ار پرواز یا تست کرونا برای پرواز است.

به گزارش ایسنا از آنجایی که بسیاری از مردم دنیا امروز حداقل دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصور می‌کنند دیگر نیازی به انجام تست پی سی ار پرواز ندارند. تست کرونا برای پرواز پیش از ساخت واکسن‌ها و شروع واکسیناسیون تنها راه مقابله و درهم شکستن زنجیره شیوع ویروس کووید 19 بشمار می‌رفت.

امروز با انجام واکسیناسیون بسیاری از افرادی که مرتباً از خدمات حمل و نقل هوایی و بین المللی برای انجام سفرهای خارجی استفاده می‌کنند، این سوال را دارند که آیا باید با وجود تزریق دو دوز واکسن مجدداً تست پی سی ار پرواز انجام دهند؟ در این خصوص کشورها و ایرلاین‌های بین‌المللی هر کشور قوانین خاص خود را دارند، که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آیا تزریق دو دوز واکسن برای پرواز کافیست؟

تقریباً همچنان تمام کشورها و ایرلاین‌های بین‌المللی قانون انجام تست و دریافت گواهی تست منفی را حفظ کرده‌اند. از آنجایی که همچنان سویه‌های دیگر کرونا شیوع دارند حتی اگر شما دو دوز یا سه دوز واکسن را نیز تزریق کرده باشید باید تست پی سی ار پرواز را انجام دهید. از جمله کشورهایی که همچنان قانون تست کرونا برای پرواز را حفظ کرده‌اند می‌توان به ارمنستان، کانادا و امارات اشاره نمود.

توجه: البته بهتر است بدانید که برای پرواز تهران به ترکیه، اگر دو دوز واکسن کرونای مورد قبول سازمات بهداشت جهانی را تزریق کرده باشید، دیگر نیازی تست کرونا ندارید. همچنین اگر برای برگشت از ترکیه به تهران نیز نیاز به تست کرونای منفی دارید، می‌توانید از آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمای‌های ماهان و امارات استفاده کنید.

آیا کودکان باید حتماً تست کرونا انجام دهند؟

همانطور که برای بزرگسالان بالای 18 سال قوانین انجام تست کرونا برای پرواز اجرا می‌شود، ایرلاین‌ها در مورد کودکان نیز قوانین و محدودیت‌هایی وضع کرده‌اند. براساس قوانین پرواز هر کشور بزرگسالان باید حتماً 72 تا 96 ساعت پیش از پرواز تست دهند و گواهی پاسخ منفی آن را روز پرواز و هنگام ورود به کشور مقصد ارائه دهند.

اما این شرایط درمورد مسافران خردسال و کودکان تمام ایرلاین‌های بین المللی صدق نمی‌کنند. در برخی از ایرلاین‌ها کودکان زیر 18 سال ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون و گواهی تست پی سی ار پرواز نیستند. اما برخی از ایرلاین‌ها پاسخ تست منفی کودکان را نیز الزامی عنوان می‌کنند. بر این اساس لازم است حتماً چند روز زودتر نسبت به کسب اطلاع در این مورد با ایرلاین مورد نظرتان در تماس باشید.

آیا با زدن دو دوز واکسن نیازی به انجام تست کرونا پروازی نیست؟

 تست پی سی ار پرواز

شرایط تست پرواز کشورهای مختلف پس از تزریق دو دوز واکسن کرونا

طبقه گفته‌های بالا با توجه به اینکه هنوز قانون انجام تست کرونا برای پرواز پابرجاست، لازم است درمورد قوانین و محدودیت‌های تست کرونا از طرف برخی از ایرلاین‌ها برای افراد واکسن زده و نزده اطلاعاتی کسب کنید:

قوانین ایرلاین‌های ارمنستان درمورد واکسن و تست کرونا

طبق آخرین تغییراتی که در قوانین ورود و خروج مسافرین هوایی از ایرلاین‌های ارمنستان ایجاد شده، لازم است افراد از شرایطی تبعیت کنند. بر این اساس مسافرین ایرانی که قصد سفر به ارمنستان و استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی را دارند، باید از دو شرط ایرلاین ارمنستان پیروی کنند:

تمام مسافرین ایرانی به مقصد ارمنستان باید حتماً کارت و گواهی تزریق دو دوز واکسن را به همراه داشته باشند. واکسنی که تزریق کردید باید یکی از واکسن‌های مورد تایید ایرلاین ارمنستان باشد. حداقل باید 14 روز از زمان تزریق آخرین دوز واکسن شما گذشته باشد.

دومین شرط این است که حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز شما تست پی سی ار پرواز را انجام داده باشید و گواهی پاسخ منفی تست را زمان پرواز ارائه دهید. درمورد کودکان هواپیمایی‌های ارمنستان برای بچه‌های زیر 6 سال محدودیت وضع نکردند. کودکان مجبور به انجام تست کرونا برای پرواز و تزریق واکسن نیستند.

قوانین ایرلاین‌های امارات درمورد واکسن و تست کرونا

براساس قوانین ایرلاین‌های امارات شما اگر قصد سفر به امارات را دارید، باید در سامانه GDRFA ثبت نام کنید. در صورتی که از زمان خروج شما از امارات 180 روز گذشته نیازی نیست در سامانه ثبت نام کنید. ممکن است نیاز باشد با وجود تزریق دو دوز واکسن تست پی سی ار پرواز را نیز انجام دهید، بنابراین در این خصوص با ایرلاین مورد نظر خود زودتر هماهنگی لازم را انجام دهید.

قوانین ایرلاین‌های تایلند درمورد واکسن و تست کرونا

مسافرین ایرانی که عازم کشور تایلند هستند باید حداقل 14 روز از زمان تزریق دوز دوم واکسنشان گذشته باشد. با وجود واکسیناسیون کامل لازم است حتماً 72 ساعت قبل از پرواز تست کرونا برای پرواز را انجام دهید و گواهی تست منفی را روز پرواز ارائه کنید.

اگر زمان کافی برای تست پی سی ار نداشتیم چکار کنیم؟

یکی از فرصت‌هایی که مجموعه‌های ارائه خدمات آزمایشگاهی و درمانی همچون هومکا فراهم کردند، امکان انجام تست و دریافت پاسخ در کمترین زمان ممکن است. اگر شما کمتر از 72 ساعت فرصت دارید و هنوز تست کرونا برای پرواز را انجام ندادید نگران نباشید. درصورتی که از خدمات تست پی سی ار پرواز در منزل استفاده کنید، می‌توانید پاسخ تست را در کمتر از 24 ساعت دریافت کنید.

آیا با زدن دو دوز واکسن نیازی به انجام تست کرونا پروازی نیست؟

 تست کرونا برای پرواز

تست PCR پرواز در منزل

امروز می‌توانید بدون اینکه زمان زیادی را در صف طولانی آزمایشگاه سپری کنید در منزل تست کرونا برای پرواز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. مجموعه‌های خدمات آزمایشگاهی و درمانی خصوصی همچون هومکا خدمات تست پی سی ار پرواز را در منزل به شما ارائه می‌کنند. مزیت انجام تست پی سی ار در منزل این است که کاملاً آسوده خاطرید مبتلا نیستید و از آلودگی‌های آزمایشگاه نیز در امان میمانید.

جهت انجام تست کرونا برای پرواز تنها باید با توجه به قانون زمانی که تعیین شده، 72 ساعت پیش از پرواز نوبت رزرو کنید و تست PCR را در منزل انجام دهید.

مزیت‌های انجام تست کرونا پرواز در منزل

جهت انجام تست کرونا برای پرواز خیلی توصیه نمی‌کنیم که به مراکز انجام تست پی سی ار مراجعه کنید. این مراکز هر روز شاهد ورود و خروج جمعیت زیادی هستند، بنابراین ناخودآگاه ریسک ابتلای شما به کرونا در این مراکز افزایش پیدا می‌کند. توصیه ما این است که برای انجام تست کرونا برای پرواز از خدمات تست کرونا در منزل هومکا استفاده کنید.

مجموعه هومکا با هزینه بسیار پایین و سرعت بالا، می‌تواند تست کرونا در منزل را برای شما انجام دهد. در صورتی که تمایل به انجام تست کرونا و یا انواع آزمایشات در منزل دارید می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ هومکا تماس بگیرید و یا از طریق سایت هومکا به آدرس www.homeca.ir درخواست خود را ثبت نمایید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز