خبرگزاری کار ایران

خوردنی‌هایی برای درمان رفلاکس معده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۵۸۵

رفلاکس معده و یا بازگشت اسید معده به مری مشکلی در سیستم گوارش و روند هضم غذاست. برای درمان سریع و راحت این مشکل دردناک تغییری در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

به گزارش ایلنا، رفلاکس اسید نشانه‌ای از التهاب معده و وضعیتی است که اسیدهای بیشتری یا اضافی در معده تولید می‌شود که باعث نفخ، درد، سوزش و التهاب می‌شوند؛ و اگر به موقع درمان نشوند می‌توانند تبدیل به بیماری‌های مزمن رفلکس اسیدی یا رفلکس معده به مری شوند.

عوامل اصلی و مهم ایجاد و تشدید رفلاکس معده عبارتند از:

علائم و نشانه‌های رفلاکس معده

برخی از علائم شایع مرتبط با رفلاکس اسید احساس سوزش در شکم و قفسه سینه و احساس درد در شکم و قفسه سینه، آروغ زدن، استفراغ، تهوع، تلخ شدن دهان، التهاب معده و گلودرد است.

مواد غذایی و خوراکی‌های ضد ریفلاکس معده

در ادامه برخی از غذاهای برای کاهش اسید معده را به شما معرفی می‌کنیم:

زنجبیل: همانطور که می‌دانید زنجبیل فواید بسیار زیادی دارد و برای بدن بسیار مفید است و به سلامت آن کمک بسزایی می‌کند، زنجبیل دارای آنزیم‌های خاصی است و می‌توانند در خنثی‌سازی رفلاکس اسید معده کمک کند و می‌توانند رفلاکس اسید معده را درمان کند.

موز: موز میوه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان خنک کننده معده نام برد چرا که PH بالایی دارد و می‌تواند در کاهش تولید اسید معده موثر باشد.

ماست: ماست داری پروبیوتیک است و می‌تواند معده را با لایه‌ای از باکتری‌ها بی خطر و سالم بپوشاند که نتیجه این عمل کاهش رفلاکس اسید معده است و نمی‌گذارد که معده اسید تولید کند.

خربزه: میوه‌ای است که بهترین خنک کننده معده محسوب می‌شود که می‌تواند مانع تولید مایعات اضافی دستگاه گوارش شود که نتیجه این عمل این است که رفلاکس اسید کاهش می‌یابد و التهاب معده نیز درمان می‌شود.

سبزیجات: سبزیجات دیگر مواد غذایی سالمی هستند که بسیار قلیایی هستند به این معنی که می‌توانند تولید اسید معده را بطور موثری خنثی کنند.

بلغور جو دوسر: بلغور جو دو سر یک دانه سالم به شمار می‌آید و می‌تواند دیواره معده را با لایه‌ای از ژلاتین بپوشانند که در نتیجه این عمل فعالیت‌های اسیدی کاهش می‌یابد.

آدامس: جویدن آدامس می‌تواند باعث افزایش تولید بزاق دهان شود که در پی این عمل، براق دهان می‌تواند تولید اسید معده را خنثی و درمان کند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز