خبرگزاری کار ایران

بانک رفاه مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۵۱

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: ماده ۵ اصل ۴۴ قانون اساسی پیشگیری از انحصار و سوءاستفاده از وجوه سپرده شده نزد بانک‌ها است و بانک رفاه کارگران را نمی‌توان مشمول این قانون دانست.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هدف از قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ایجاد محدودیت برای استمرار مالکیت بیش از نصف جمعیت کشور نسبت به سهام بانک رفاه نیست و با توجه به سابقه ۶۰ ساله بانک رفاه که همواره در کنار سازمان تأمین اجتماعی بود است، این بانک نمی‌تواند از مصادیق حکم ماده ۵ قانون اجرای اصل ۴۴ باشد.

وی افزود: در سنوات اخیر با توجه به وضعیت مالی سازمان تأمین اجتماعی و به هم خوردن تعادل منابع و مصارف آن، نقش بانک رفاه در استمرار خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بیش از پیش مهم و حیاتی است. در صورت عدم تعلق سهام بانک رفاه به سازمان تأمین اجتماعی و عدم استفاده از ظرفیت مالی این بانک، ارائه بخش مهمی از خدمات به ویژه پرداخت مستمری‌ها با مشکل جدی مواجه می‌شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: از جمله اهداف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گسترش مالکیت در سطح عمومی مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی عنوان شده و اولین مورد از مصارف درآمدهای حاصل از واگذاری نیز بر اساس جز ۲ بند "د" سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ایجاد خود اتکایی برای خانواده‌های مستضعف و محروم و تقویت تأمین اجتماعی تعیین شده است.

وی ادامه داد: واگذاری سهام بانک رفاه کارگران و محدودیت در تملک سهام آن که متعلق به مشمولین تأمین اجتماعی است، منجر به تضعیف تأمین اجتماعی خواهد شد که مغایر با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز