خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

حذف ویزا برای زائران ایرانی اربعین حسینی(ع)

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۳۰

با توجه به پیگیری‌های مسوولان سیاسی کشور، مسوولان عراقی پذیرفتند تا امکانات مبادی ورودی خود را به دو برابر افزایش دهند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه یک هفته تا اربعین حسینی باقیمانده، پیش بینی می‌شود تعداد زائران ایرانی حاضر در پیاده روی اربعین به مرز ۸۰۰ هزار نفر برسد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «سعید اوحدی» افزود: از بعد از ظهر روز گذشته(جمعه)، ویزا بطور کامل برای زائران ایرانی ایام اربعین برداشته شده و زائران فقط با مهر ورود به عراق وارد این کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه عوارض خروج از کشور و شهرداری نیز برای زائران کربلای معلی در این ایام حذف شد، ادامه داد: قرارگاه‌های اربعین در استان خوزستان و ایلام اطلاعیه‌ای را صادر کردند، مبنی بر اینکه ترافیک سنگین زائران در مرز‌ها موجب کندی جدی عبور زائران به مرز عراق شده و علت اصلی آن عدم تمهیدات کافی در مرزهای ورودی عراق است.

اوحدی افزود: با توجه به پیگیری‌های مسوولان سیاسی کشور، مسوولان عراقی پذیرفتند تا امکانات مبادی ورودی خود را به دو برابر افزایش دهند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین به وضعیت مرزهای شلمچه و مهران اشاره کرد و گفت: مرزهای شلمچه و مهران از ترافیک بالایی برخوردار است و به زائران توصیه می‌شود قبل از عزیمت حتما از وضعیت ترافیکی مرز‌ها مطلع شوند.

اوحدی خاطرنشان کرد: ستاد اربعین برای تمام زائران خدمات درمانی و بیمه رایگان را در نظر گرفته و با تدابیری که اندیشیده شده خوشبختانه امکانات اقامتی و خدمات درمانی برای زائران در نقاط مرزی کشور بوجود آمده و امکان اسکان ۳۰ هزار نفر در هر یک از مرز‌ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: تا پایان روز گذشته با توجه به ترافیک موجود در مرز‌ها پیش بینی ما این است که حدود ۴۶۰ هزار نفر از مرز‌ها عبور کنند که این آمار برابر کل زائران اربعین سال گذشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز