خبرگزاری کار ایران

اعزام ۶۰ پزشک و پیراپزشک به کربلا در دهه اول محرم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۰۵

یک تیم ۶۰ نفر در دو گروه شامل جراح عمومی، داخلی، قلب، متخصص بیهوشی، متخصص عفونی، ارتوپدی، پزشکان عمومی زن و مرد، پرستار زن و مرد، امدادگران زن و مرد از هفتم تا ۱۳ محرم در چادرهای امدادی هلال احمر مستقر خواهند بود.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: برای ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران امام حسین(ع)، در دهه اول محرم، ۶۰ پزشک و پیراپزشک به کربلا اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «علی حیدر» افزود: یک تیم ۶۰ نفر در دو گروه شامل جراح عمومی، داخلی، قلب، متخصص بیهوشی، متخصص عفونی، ارتوپدی، پزشکان عمومی زن و مرد، پرستار زن و مرد، امدادگران زن و مرد از هفتم تا ۱۳ محرم در چادرهای امدادی هلال احمر مستقر خواهند بود.

وی گفت: با هماهنگی عتبه امام حسین(ع) و جمعیت هلال احمر عراق، سه چادر در بین الحرمین، خیابان جمهوری، خیمه‌گاه و ضلع شمالی حرم حضرت ابوالفضل(ع) مستقر و خدمات پزشکی به مدت هفت روز به زائران ارائه می‌شود.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون ۱۰ تن دارو و ملزومات مورد نیاز پزشکی به کربلا اعزام شده و طبق روال گذشته، خدمات سلامت توسط این گروه به تمام زائران امام حسین(ع) از کشورهای بحرین، لبنان، پاکستان و در مجموع شیعیانی که برای حضور در مراسم عزادارای سیدالشهدا(ع) به کربلای معلی آمده‌اند، ارائه می‌شود.

حیدری گفت: اکنون دو درمانگاه در کربلا و یک درمانگاه در شهر نجف داریم که اکثر این درمانگاه‌ها در هتل‌ها مستقر شده‌اند و به زائران ایرانی به صورت شبانه روزی خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز