خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار زلزله ایلام؛

تعداد مصدومین زلزله به ۲۵۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۸۵

خسارات مالی ۷۰درصدی در مناطق شهری و خسارات مالی ۸۰تا ۹۰ درصدی در مناطق روستایی / کل مناطق خسارت دیده مربوط به شهرستان آبدانان و بخشی از شهرستان دهلران است و بالای ۵۰ درصد از منازل مسکونی این مناطق غیرقابل سکونت شده است.

معاون سازمان مدیریت بحران استان ایلام تعداد مصدومین زلزله صبح امروز(دوشنبه۲۷ مرداد) ایلام را ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: بالای ۵۰ درصد از منازل مسکونی این مناطق غیرقابل سکونت شده است.

اقبال نوروز آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: ۱۳ نفر از این مصدومین به بیمارستان اعزام و باقی سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: کل مناطق خسارت دیده مربوط به شهرستان آبدانان و بخشی از شهرستان دهلران است و بالای ۵۰ درصد از منازل مسکونی این مناطق غیرقابل سکونت شده است.

نوروزآبادی در مورد اسکان مردم این مناطق اظهار کرد: استاندار و مسئولان مرتبط در حال تصمیم‌گیری در مورد این موضوع هستند و خبر اسکان موقت و اضطراری تا عصر اعلام می‌شود.

۱۳:۴۵

هنوز عملیات امداد و نجات به پایان نرسیده است.

مسولان تا کنون از مصدومیت حدود ۶۰ نفر از مردم این منطقه خبر داده‌ و اعلام کرده‌اند این زمین لرزه تاکنون تلفات جانی نداشته است.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مصدومین این حادثه به حدود ۶۰ نفر رسیده‌اند، گفت: ۱۲نفر از مصدومین به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

وی اظهار کرد: خسارات مالی وارد شده بیشتر مربوط به دیوارهای قدیمی بوده است که فرو ریخته‌اند. آمادگی لازم در صورت وقوع احتمالی زلزله‌های دیگر نیز وجود دارد، اکنون ۱۴ تیم امدادی در منطقه حضور دارند و هنوز عملیات امداد و نجات به پایان نرسیده است.

۴۵:۱۱

روستاهای زلزله زده تا ۹۰ درصد خسارت دیده‌اند / سد کرخه آسیب ندیده است

اقبال نوروز آبادیان معاون مدیریت بحران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه حدو ۶۰ نفر تاکنون در زلزله صبح امروز استان ایلام مصدوم شده‌اند اظهار کرد: تلفات جانی وجود نداشته اما میزان خسارات بالا بوده است در مناطق شهری ۷۰ درصد ودر مناطق روستایی ۸۰تا ۹۰ درصد خسارت مالی وارد شده است.

وی در پاسخ به اینکه امکان وقوع زلزله بزرگ تری وجود دارد یا خیر؟ افزود: زلزله قابل پیش بینی نیست اما ما آمادگی کامل داریم و تاکنون ۱۴ تیم امدادی از استان اعزام شده و استاندار و برخی از مسئولین نیز در منطقه حضور دارند.
نوروزآبادیان اشاره کرد: از صبح امروز تا کنون ۱۸ زلزله در این استان رخ داده است، استانهای مجاور نیز برای اعزام تیم‌های امدادی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوروزآبادی با اشاره به اینکه بزرگترین پس زلزله تا کنون ۵ ریشتر بوده است افزود: خوشبختانه سد کرخه آسیبی ندیده است.

ساعت ۱۰:۳۸

تعداد مصدومین زلزله به ۶۱ نفر رسید

مجتبی خالدی سخنگوی مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: تعداد مصدومین این زلزله تا کنون به ۶۱ نفر رسیده است و خوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم.

وی افزود: سه مصدوم که در وضعیت وخیمی به سر می برند به بیمارستان دزفول انتقال داده شده‌اند و دو نفر دیگر نیز از مصدومان در حال انتقال هستند که یکی از آنها مردی ۶۰ ساله دچار بیماری قلبی و دیگری مردی ۲۵ ساله است که از ناحیه پا دچارمصدومیت شده است.

خالدی ادامه داد: تقریبا ۲۶ زلزله از شب گذشته تا کنون در قسمت مورموری از توابع استان ایلام داشته‌ایم که آخرین زلزله ساعت ۹ صبح و حدود ۳.۵ ریشتر بوده است بنابراین از این بابت احساس نگرانی می‌شود

ساعت ۱۰:۰۸

تعداد مصدومان زلزله به ۷ نفر رسید

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از مصدوم شدن ۷ نفر در زلزله صبح امروز(دوشنبه) در مناطق آبادانان، مورموری و آب انار از توابع استان ایلام خبر داد.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با ایلنا گفت: تاکنون ۷ نفر دچار مصدومیت شده اند و نیروی‌های هلال احمر در حال ارزیابی دیگر خسارات در این مناطق هستند.

وی افزود: اکنون چهار تیم ارزیاب از استان ایلام به منطقه اعزام شده‌اند، تا میزان خسارات مالی و جانی احتمالی را تخمین بزنند.
ساعت ۹:۲۷

زلزله تاکنون هیچ تلفات انسانی نداشته است

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران گفت: زلزله صبح امروز(دوشنبه) استان های ایلام، لرستان و خوزستان تاکنون تلفاتی نداشته است.

مرتضی اکپرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: این زلزله تاکنون هیچ تلفات انسانی نداشته است زیرا از قبل سازمان مدیریت بحران احتمال وقوع زلزله بزرگتری را به استان اعلام کرده بود.

ساعت ۹:۱۷

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز