خبرگزاری کار ایران

در همایش ملی بهداشت محیط مطرح شد؛

عوامل تهدید کننده سلامت مردم زنجان آلایندگی صنایع سرب و روی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۱۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: به طور مشخص در شهر زنجان به دلیل وجود معادن غنی سرب و روی و توسعه صنایع مربوط به آن و انتشار آلاینده‌های مربوطه ممکن است در آینده سلامت مردم را با خطر مواجه کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط امروز به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی، در سالن همایش های بین المللی روز به زنجان برگزار شد.

این همایش با حضور کریستوفر هاملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی و همچنین متخصصانی از دیگر کشورها به اضافه دانشجویان و اساتید دانشگاهی حوزه بهداشت محیط برگزار شد.

پرویز قزلباش،  در این همایش با اشاره به تاثیر نقش تبادل اطلاعات در بهبود زندگی بشر اظهار داشت: سالانه حدود ۱۹ هزار نفر بر اثر عوامل محیطی جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،  افزود: به طور مشخص در شهر زنجان به دلیل وجود معادن غنی سرب و روی و توسعه صنایع مربوط به آن و انتشار آلاینده‌های مربوطه ممکن است در آینده سلامت مردم را با خطر مواجه کند.

وی اضافه کرد: تبادل اطلاعات در همایش‌هایی به مانند بهداشت محیط می‌تواند در کاهش اثرات آلاینده‌های محیطی  موثر و مفید باشد.

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ توسعه و برنامه‌های توسعه‌ای به گونه‌ای است که کلان‌شهرها و مسائل مربوط به آن در حال افزایش است، گفت: در این مورد مسئله حفظ محیط زیست باید مد نظر جوانان قرار گیرد، تا برای کاهش عوارض ناشی از این نوع توسعه پژوهش شود.

علیرضا مصداقی‌نیا با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی محیط زندگی همه بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: پایه اولیه همه اقدامات در این حوزه بهداشت محیط است که مسئله آب از عوامل اصلی دخیل در این حوزه است.

وی با بیان اینکه موضوع مشکلات مدیریتی در حوزه بحران آب کشور مورد تایید مسئولان حوزه مربوطه هم قرار دارد، تصریح کرد: باید متوجه بود که مشکلات مدیریتی این حوزه بیشتر از منابع آبی است.

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط با ابراز خرسندی از اینکه سازمان بهداشت جهانی به مشکلات آلودگی هوا که از ریزگردهای تاثیرگذار در بهداشت محیط است توجه می‌کند، افزود: ایران هم به دور از حرف و برنامه‌هایی که هیچ وقت اجرا نمی‌شود باید این مسئله را جدی بگیرد.

وی با بیان اینکه مواد غذایی سالم ایران با واردات انجام شده تحت تاثیر قرار گرفته است، ادامه داد: به شخصه خیلی نگران هستم، چرا که این محصولات به لحاظ کیفی خیلی مسئله دارند.

مصداقی‌نیا زباله‌های شهری به ویژه زباله‌های خطرناک و همچنین مایعات خطرناک را از دیگر عوامل مورد نظردر بهداشت محیط برای توجه اعلام کرد.

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط بر توسعه ارتباطات دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌ها و همچنین مجامع بین‌المللی تاکید کرد و گفت: توسعه این روابط به تحقق اهداف بهداشتی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انجمن علمی بهداشت محیط ایران روی پای خود حرکت می‌کند، افزود: انجمن به اشتغال فعالان بهداشت محیط کمک می‌کند، ضمن اینکه کارگاه‌های جداگانه در این همایش برای دانشجویان و اعضای هیأت‌های علمی تعریف شده است.

مصداقی‌نیا در پایان سخنان خود خود، تاکید کرد: مشکل ایجاد شده برای اشتغال فعالان بهداشت محیط در آب و فاضلاب در حال حل شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز