خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی با مصرف روزانه «سیب»

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۶۴۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: مصرف روزانه سیب از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جواد تاج کی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان  زنجان امروز دوشنبه (24آبان ) در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، سیب را سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی دانست و تصریح کرد: اثرات مفید «سیب» در سلامتی انسان به اثبات رسیده به طوری که ضرب المثل معروفی در این باره می‌گوید «با خوردن روزانه یک سیب از مراجعه به پزشک بی نیاز خواهید بود».

وی خاطرنشان کرد: آنتی اکسیدان موجود در سیب از ابتلا به سرطان جلوگیری کرده و در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

"تاج کی" بیان داشت: تفاوت «سیب» با سایر میوه‌ها در این است که سیب حاوی نوعی فیبر به نام «پکتین» است به طوری که این نوع فیبر موجود در سیب باعث پایین آمدن «کلسترول خون» می شود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با تاکید بر اینکه پیشگیری از ابتلا به «یبوست» از دیگر مزایای مصرف روزانه سیب محسوب می‌شود، افزود: یبوست که منشاء بسیاری از بیماری هاست به راحتی با مصرف سیب قابل پیشگیری است.

وی ادامه داد: مصرف «سیب» همچنین از تجمع مواد سمی و سرطان زا بویژه در کنار سلول‌های روده ای جلوگیری کرده و در نتیجه از ابتلای افراد به «سرطان روده» که بسیار شایع است و درمان آن نیز عموما موفقیت آمیز نیست، جلوگیری می کند.

این مسئول اضافه کرد: فیبر موجود در سیب همچنین به هضم غذا کمک کرده و به خاطر مواد معدنی و ویتامین هایی که دارد برای لثه ها بسیار مفید است.

تاج کی به نقش «آرامش بخشی» سیب اشاره و عنوان کرد: ویتامین 12B از جمله ویتامین‌هایی است که کمبود آن در بدن از عوامل بروز عصبانیت در افراد می شود لذا با مصرف سیب که حاوی این نوع ویتامین است می توان تا حد زیادی از بروز عصبانیت جلوگیری کرد.

گفتنی است، طبق اعلام مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان، این استان یکی از استان های مهم تولید کننده محصول سیب در سطح کشورمان محسوب می شود به طوری که در سال جاری بالغ بر 157 هزارتن سیب از باغات استان برداشت شده و بخش قابل توجهی از آن نیز مازاد بر نیاز استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز