خبرگزاری کار ایران

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی زنجان:

تولید بالغ بر 11 هزار تن ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۵۱۵

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید بالغ بر 11 هزار تن ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، منصور حقی‌راد، با اشاره به پرورش ماهی قزل‌آلا در استان زنجان خاطرنشان کرد: تولید این ماهی سردآبی طی 10 ماهه نخست سال جاری در استان به 9 هزار و 500 تن رسید.

وی همچنین با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی از جمله انواع کپور ماهیان در استان خاطرنشان کرد: طی 10 ماهه امسال یک هزار و 835 تن انواع کپور ماهی از جمله کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علفخوار در مزارع استان تولید و به بازار عرضه شده است.

حقی‌راد با بیان اینکه این میزان‌تولید در 749 مزرعه پرورش ماهی‌محقق شده است، آب‌های‌طبیعی و نیمه طبیعی، رودخانه‌ها و سدهای خاکی را منابع آبی مورد استفاده در تولید و پرورش آبزیان در استان زنجان برشمرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته تولیدات آبزی استان با بیش از 14 هزار و 612 هزار تن تولید انواع ماهیان سردآبی و گرمابی نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده رشد 26 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمال غرب را دارد، بیان داشت: به منظور ارتقای سرانه مصرف آبزیان در استان علاوه بر افزایش تولیدات شیلاتی اقدام به برگزاری کلاس‎‌های طبخ آبزیان و نمایشگاه‌های عرضه محصولات و فعالیت‌های ترویجی در مناطق مختلف استان شده است.

حقی راد افزود: مصرف سرانه آبزیان در استان زنجان از 250 گرم در سال 75 به 6.5 کیلوگرم در سال 97 ارتقا یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز