خبرگزاری کار ایران

کسب ‌جایگاه چهارم توسعه سامانه‌های نوین آبیاری برای زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۴۴۰

مدیر آب و خاک سازمان با اشاره به استقبال مطلوب کشاورزان استان از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات تصریح کرد: سال گذشته استان زنجان جایگاه چهارم توسعه سامانه های نوین آبیاری در کشور را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان ، فریدون داوودی از تحقق 151 درصدی برنامه‌های توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان زنجان نسبت به تعهد برنامه اقتصاد مقاومتی خبر داد و عنوان کرد: استان زنجان سال گذشته در اجرای آبیاری‌های نوین در سطح مزارع و باغات رکورددار بوده است.

وی سطح اجرای آبیاری‌های نوین طی سال گذشته در استان زنجان را بیش از 8 هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: از این سطح هم اکنون 5 هزار هکتار به طور کامل اجرایی  شده و 3 هزار و 860 هکتار دیگر نیز در حال اجراست.

داوودی خاطرنشان کرد: سال گذشته از 85 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای توسعه آبیاری های نوین در اراضی کشاورزی استان زنجان حدود 53 درصد معادل 48 میلیارد تومان محقق شد و امسال نیز از 32 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده طی مرحله اول برای استان تاکنون 5 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر برای تجهیز هر هکتار اراضی کشاورزی به آبیاری های قطره ای و تیپ مبلغ 10 میلیون تومان و آبیاری بارانی مبلغ 6.5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دولتی به کشاورزان پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز