خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای استان زنجان:

انسجام‌بخشی درون شوراها از وظایف شورای استان است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۶۵

رئیس شورای استان زنجان گفت: شورای استان به عنوان شورای فرادست وظایف نظارتی و انسجام بخشی درون شوراها را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رئیس شورای استان زنجان، اظهار کرد: شورای استان به عنوان شورای فرادست وظایف نظارتی و انسجام بخشی درون شوراها را به عهده دارد همچنین نظارت درحوزه های عمرانی،اعتباری استان  و مدیریت شهری و روستایی را به عهده دارد تا بدین طریق توازن وعدالت  در توزیع امکانات محقق شود.

سجاد خدایی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات مبتلابه استان، شورای اسلامی استان زنجان با حضور نمایندگان هشت شهرستان تابعه در این شورا جلسات متعددی با مقامات مختلف اعم از استاندار،معاونان وی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل و... برگزار کرده است .

وی خاطرنشان کرد: احصا مشکلات حوزه های مختلف اعم از جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، سازمان همیاری شهرداری ها، محیط زیست،منابع طبیعی، صدا و سیمای مرکز زنجان ،نوسازی مدارس ، امور مالیاتی  و... توسط اعضای شورای استان  انجام شده ،جلساتی در این راستا برگزار و و مصوبات مناسبی  در راستای رفع مشکلات مطروحه در جلسه  تصویب شده است.

به گفته خدایی، همچنین بازدیدهایی از پروژه های عمرانی استان، تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر زنجان و .. توسط اعضای شورای استان صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: گردهمایی هایی به منظور توانمند سازی و با رویکرد آموزشی برای بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران زن برگزار شد و نیز نشست های آموزشی روابط عمویم های شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین رسانه ها و شوراها  برزگار گردیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شورای فراداست در مسیر وظایف قانونی خود محدودیت هایی دارد که  از جمله آنها ضعف‌ها و خلاء های قانونی است، اظهار کرد: ضعف در زیر ساخت‌ها اعم از محل استقرار دبیرخانه ، کمبود نیروی انسانی و کم توجهی مسئولان به شوراها ست.

خدایی ادامه داد: مهم‌ترین مسایلی که شوراهای فرادست اهتمام در تحقق آن دارند مدیریت یکپارچه شهریست که سامان دهنده مدیریت شهری خواهد بود.

رئیس شورای استان زنجان با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین وظایف شورای عالی استان ها تدوین طرح هایی کاربردی برای ارسال به مجلس و تصویب آن در صحن مجلس است، ادامه داد: در این راستا شورای اسلامی استان زنجان از نخبگان، فعالان اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و هنری در خواست مشارکت در جلسات و طرح پیشنهاداتی جهت بهبود قوانین موجود در بخش های مختلف را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز