خبرگزاری کار ایران

رئیس‌شورای شهر زنجان خبر داد:

بررسی اساسنامه وصولی به شورای شهر زنجان در کمیسیون تلفیق

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۹۶۱

رئیس‌شورای شهر زنجان گفت: هفته آینده کمیسیون تلفیق با حضور اعضا تشکیل و اساسنامه وصولی به شورا از سوی وزارت کشور در این کمیسیون بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آراض ضیایی، رئیس شورای شهر زنجان امروز ( 18 آبان) در جلسه شورای شهر زنجان اظهار کرد: مباحث فرهنگی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است که با مرور قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی در هشت ماده و 15 بند مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بند الف ماده 9 قانون 5 ساله پنجم توسعه برای افزایش سرانه بهره‌مندی مردم از فضاهای فرهنگی، هنری و ورزشی و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری اقداماتی انجام شده است، ادامه داد: در این بند آمده است دولت 50 درصد هزینه تکمیل مراکز فرهنگی، هنری دینی و قرآنی و احداث اماکن ورزشی متعلق به مساجد و کانون های ورزشی جوانان و بهره مندی از آن ها برای استفاده عمومی را تقبل کند.

ضیایی خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خواستار ارائه درخواست‌های مسائل فرهنگی و اجتماعی شد و گفت: این ماده در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس شورای شهر زنجان ادامه داد: از اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری درخواست می شود تا قوانین مربوط به این کمیسیون بویژه ماده 168 قانون را با بندهی مربوطه و ماده 171 را با بند های مربوطه بالاخص بند «د» را که شهرداری موظف شده است در طول برنامه حداقل 10 درصد از بافت های فرسوده شهری را احیاء کند که این موضوعات در کمیسیون شورا مطرح و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ضیایی افزود: در ماده 174 قانون هم آمده است شوراهای اسلامی و شهرداری ها و سایر مراجع ذی ربط موظف هستند تا پایان سال اول برنامه از طریق تدوین نظام درآمدهای پایدار شهرداری های را با اعمال سیاست هایی اقدام کنند.

به گفته وی، هفته آینده کمیسیون تلفیق با حضور اعضا تشکیل می شود که اساسنامه وصولی به شورا از سوی وزارت کشور در این کمیسیون بررسی می شود.

این مقام مسئول به بازید اعضای شورا از میدان تره بار اشاره کرد و گفت: عدم وجود روشنایی مناسب؛ عدم وجود تابلوهای راهنمایی مناسب در محل و ساماندهی میدان تره بار زنجان از موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز