خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

یکپارچگی‌جهان اسلام یکی از اصول اربعین است/ استقرار ۱۸ موکب استان زنجان در مسیر نجف تا کربلا

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۵۴۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه یکپارچگی و انسجام جهان اسلام یکی از اصول اربعین به‌شمار می رود، گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین جهان اسلام است که با بهره‌گیری از اربعین این وحدت و انسجام تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری، امروز (چهارشنبه 25 مهرماه) درجمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه هر سال ستاد اربعین در کشور و استان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: کمیته‌های تخصصی و موضوعی ذیل این ستاد در استان‌ها شکل می‌گیرد تا معیارهایی که برای ارتقای کیفی و کمی مراسم مدنظر است در قالب این کمیته‌ها پیگیری شود.

این مقام مسئول افزود: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین برعهده تبلیغات اسلامی قرار گرفته که جلسات متعددی در این راستا تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی استان زنجان با اشاره به اصول هفتگانه حاکم بر مراسم اربعین، گفت: ترویج فرهنگ اربعین یکی از این اصول است که در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تقویت و تقریب مذاهب اسلامی، بسط و گسترش تاثیرات مثبت گردهمایی اربعین با حضور زائرین، رعایت فلسفه و آداب زیارت هم جزو محورهای اصل اربعین هستند.

وی با تاکید بر اینکه اصل نظم و امنیت در ستاد اربعین هم مورد تاکید است، گفت: رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولت و ملت عراق، رعایت اخلاق اسلامی و آداب میزبانی و توجه به سنت‌های کشور میزبان در سرفصل‌های آموزش از مبدا مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مردم محوری به عنوان یکی دیگر از محورهای ستاد اربعین مورد تاکید است، گفت: تسهیل‌گری، مدیریت انتظارات و هماهنگی سه اصل آخر از دیگر اصول مورد تاکید ستاد اربعین است.

وی به 30 وظیفه  متاثر از اصول هفتگانه به کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: آموزش از مرکز و مدیریت فرهنگی و تبلیغی موکب‌های اربعین در داخل و خارج از کشور در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: موکب‌های اربعین در سال جاری مسوولیت دوچندان پیدا کرده‌اند، امسال موکب ها در کنار وظیفه، اسکان، پذیرایی و تدارکاتی رسالت فرهنگی و تبلیغی را هم برعهده دارند.

این مقام مسوول افزود: ارائه محصولات فرهنگی، تغدیه فکری و محتوایی هم از دیگر رسالت های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 30 وظیفه، هشت هدف و 14 راهبرد در کمیته فرهنگی و آموزشی مورد تاکید است، گفت: دبیرخانه دائمی کمیته فرهنگی و آموزشی در محل ادارات تبلیغات اسلامی در طول سال هم دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه گروهی از مبلغان در این موکب‌ها حضور داشته و پاسخگویی به شبهات زائران را برعهده دارند، گفت: در حوزه آموزشی دی وی دی هایی تهیه و در موکب ها توزیع می شود.

این مقام مسوول به طرح نائب الشهید اشاره کرد و گفت: این طرح با جدیت در استان و ستاد اربعین دنبال می شود و لیستی از شهدا تهیه و هر زائر نائب شهیدی در اربعین امسال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 18 موکب از استان زنجان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا مستقر می شود، گفت: این موکب ها در بحث تدارکات و پذیرایی و تبلغی و فرهنگی منشا خدمات خیر خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز