خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت حل مشکل اشتغال با فراهم کردن زمینه برای بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۸۶

استاندار زنجان، اشتغال را از دغدغه‌های مسئولان نظام دانست و گفت: حل مشکل اشتغال با فراهم کردن زمینه برای بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسداله درویش‌امیری امروز در جلسه کار گروه اشتغال استان زنجان ایجاد اشتغال منهای منابع بانکی را از وظایف کار گروه اشتغال عنوان کرد و گفت: قرار نیست اشتغال با تزریق اعتبارات دولتی ایجاد شود.

درویش امیری با تاکید بر ضرورت اخذ نظرات اعضای کار گروه اشتغال در مورد دستورات جلسه ادامه داد: باید متوجه بود که ایجاد اشتغال دستوری نیست.

مقام عالی در استان با اشاره به اجرای مطلوب طرح رونق اقتصادی افزود: عملکرد بانک‌ها در این حوزه قابل دفاع است.

درویش‌امیری یکی از شاخص های اشتغال را بیمه اجباری ثبت شده در تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود با احتساب 5 هزار بازنشسته و ثبت 8 هزار بیمه اجباری جدید، برای نیروی کار در استان، سال‌گذشته 13 هزار اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تقویت مهارت نیروی کار فعال در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تقویت امکانات و تجهیزات اداره کل فنی و حرفه‌ای، باید در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی برای کارکنان دولتی و غیردولتی اقدام شود.

درویش‌امیری در ادامه به موضوع ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی اشاره و با ابراز نارضایتی از روند کند اجرای این طرح گفت: حل این مشکل نیازمند برگزاری جلسات توجیهی است و این موضوع در 6 شهرستانی که این بازارچه را ندارند باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه ارائه آمار میانگین کشوری و وضعیت استان نسبت به این میانگین در بخش اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر مشکلات موجود را حل نخواهد کرد، افزود: مجری این طرح‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در حالیکه پاسخگوی این بخش ما هستیم.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود، با بیان اینکه انتظارات در طرح اشتغال روستایی بالا رفته، در حالی که عملکرد بانک‌ها قابل قبول نیست، ادامه داد: باید راه‌کار حل مشکلات موجود برای اجرای این طرح با برگزاری جلسات هفتگی و تقویت بدنه کارشناسی بانک‌ها بررسی و راه‌کار مورد نظر ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز