خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی اقامت حدود 10 هزار مسافر نوروزی در زنجان/ افزایش 21 درصدی حضور گردشگران در استان

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۹۵۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از پیش بینی اقامت ۸ هزار و ۵۶۰ نفر شب در زنجان در نوزور امسال خبر داد و گفت: حضور گردشگر در استان رشد ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروز(22 اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 30 خانه بوم گردی برای ایام نوروز امسال برای اسکان مسافران و گردشگران پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد دفاتر خدماتی در استان 46 دفتر است، گفت: در حوزه گردشگران خارجی گنبد سلطانیه به عنوان بنای شاخص، میزان مراجعه کنندگان خارجی را آمارگیری می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازدید از این بنای تاریخی توسط گردشگران خارجی به مرز 6 هزار گردشگر در سال جاری رسیده است، افزود: به منظور تهیه طرح جامع غار کتله خور و واگذاری این جاذبه به بخش خصوصی و استفاده از توان بخش خصوصی از این اثر طبیعی برنامه ریزی هایی انجام شده است.

به گفته رحمتی، استفاده از توان کشورهای اروپایی به عنوان کشورهای مرجع در باستان‌شناسی معدنی از سوی این نهاد دنبال می شود و به منظور نگهداری و ارتقای کیفیت موزه باستان شناسی مردان نمکی   100 هزار یورو هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: آماده سازی خانه حکیمیان به عنوان موزه بخشی از حوزه مردم شناسی از تیرماه سال آینده از دیگر اقدامات در دست این نهاد است.

به گفته وی، توزیع اماکن دینی و گردشگری در سطح شهر از رویکردهای سازمان است تا با حضور گردشگران در سطح شهر به توزیع یکسان ثروت در شهر بپردازیم.

رحمتی به جشنواره ملی آش ایرانی و جشنواره اکو به عنوان یک رکورد در حضور گردشگران و شرکت کنندگان خارجی اشاره کرد و گفت: سال آینده برای حضور 17 کشور خارجی هدف گذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: حرکت قطار گردشگری از تهران به جشنواره آش زنجان نشانه خوبی برای تبدیل زنجان به مقصد گردشگری بود و در ایام برگزاری اطلاعیه هایی در سطح تهران توزیع شد که نشان دهنده این است که به مقصد گردشگری تبدیل شدن یک رویا نیست.

وی در خصوص گردشگری مذهبی و عملکرد این نهاد در حوزه حضور گردشگران در اماکن مذهبی استان گفت:  قبل از اینکه گردشگری مذهبی را توسعه دهیم باید به فکر حفظ اماکن تاریخی باشیم.

رحمتی با اشاره به رشد 21 درصدی جذب گردشگری به استان در سال جای گفت:  در یازده ماهه امسال 516 هزار و 379 نفر گردشگر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانسرا و کمپ ها و خانه‌های فرهنگیان اقامت داشتند.

وی اضافه کرد: 51 هزار و 129 نفر از این تعداد در هتل ها اقامت کردند که معادل 9 درصد از تعداد اقامت کنندگان در استان بوده است.

رحمتی با یادآوری اینکه 880 هزار و 607 نفر از مراکز تاریخی و طبیعی و تفریحی استان بازدید کردند، ادامه داد: 152 هزار و 530 نفر هم از جاذبه های دست ساز تاریخی زنجان بازدید داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در طرح نوروزی 30 پایگاه ناجا، 16 پایگاه امداد رسانی هلال احمر ، 55 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی، 80 امداد خودرو، 10 قاضی کشیک، 8 شورای حل اختلاف در هر شهرستان، 12 شرکت بیمه، 28 راهدارخانه، 27 کیوسک  اطلاع رسانی به صورت مشترک با هلال احمر، 10 ایستگاه سلامت نوروزی برای اطلاع رسانی آماده خدمت به مسافران نوروزی هستند.

وی، در پایان از تهیه و توزیع بروشورهایی با محتوای جدید به زبان های روسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در ایام نوروز خبر داد و گفت: 71 نفر ناظر در ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز