خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار ترابوزان؛

یازدهمین جشنواره آش زنجان شهریور ماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره آش ایرانی به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره کشوری شهریور ماه در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی در نشست خبری شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با اصحاب رسانه استان زنجان، اظهار داشت: امسال جشنواره آش که از سال 84 با نگاهی به سنت های غذایی آغاز شده بود، برگزار می شود.

رحمتی با بیان اینکه این جشنواره به صورت مستمر برگزار شده و امسال یازدهمین دوره این جشنواره در استان زنجان برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره با برنامه ریزی های انجام شده با رویکرد متفاوتی نسبت به سال های گذشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه گفت: این جشنواره، به قدیمی‌ترین جشنواره حوزه غذا در زمینه گردشگری تبدیل شده و هیچ جشنواره ای به این قدمت در کشور وجود ندارد.

رحمتی با بیان اینکه در سال گذشته نخستین جشنواره غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم برگزار شد، افزود: امسال جشنواره اکو به صورت بین المللی در مهرماه سال جاری به میزبانی زنجان از کشورهای جاده ابریشم و اکو  برگزار می شود که تاکنون 12 کشور برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در این زمینه تصریح کرد: در جشنواره سال گذشته همکاری خوبی برای برگزاری جشنواره از سوی دستگاه های اجرایی شد که آماده سازی مسیر آزادگان تا گاوازنگ و آماده سازی نزدیک 4 هزار و 500 متر مربع بود با همکاری شهرداری انجام شد.

*بوی آش ایرانی از 8 تا 13 شهریور درمحل گاوزنگ زنجان می پیچد

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان داشت: از 8 تا 13 شهریور ماه سال جاری این جشنواره در زنجان برگزار می شود.

رحمتی با اشاره به اینکه از شنبه این هفته مراحل اجرایی جشنواره آغاز می شود، تصریح کرد: هر ساله رئیس افتخاری جشنواره معرفی می شود که امسال شهردار زنجان، نخستین رئیس افتخاری این جشنواره محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی جشنواره ملی آش اعلام آمادگی کرده اند و همه استان های کشور در این جشنواره شرکت می کنند، تصریح کرد: در زمینه پخت آش های محلی 25 استان ثبت نام نهایی کرده و برنامه های خود را ارائه کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 41 نوع آش در این جشنواره از استان های مختلف پخت می شود، افزود: استفاده از ظرفیت های استان های مختلف در برگزاری شب های فرهنگی جشنواره از برنامه های این جشنواره است که گروه موسیقی خراسان شمالی، کرمانشاه، اردبیل، سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده اند.

رحمتی از برپایی سیاه چادرهای استان های اردبیل، بوشهر و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برای معرفی استان به گردشگران حاضر در جشنواره آش، از ظرفیت های موجود استفاده می شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فروش بازار زنجان، گفت: برنامه هایی نیز برای بازدید از بازار تاریخی زنجان برای گردشگران پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ترویج غذای سالم و کم هزینه به خانواده ها را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد و گفت: ایجاد غرفه مشاوره غذایی و کسب و کارهای کوچک در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از دیگر برنامه های این جشنواره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز