خبرگزاری کار ایران

کلنگ زنی و افتتاح ۱۱۷ پروژه شرکت گاز استان زنجان در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۳۶

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از کلنگ زنی و افتتاح ۱۱۷ پروژه و طرح با اعتبار۸۰ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید سعید عسگریان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان امروز(9 بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان ۹۱۰ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد 490 روستا از نعمت گاز بهره مند هستند و عملیات گازرسانی در ۹۵ روستا ادامه دارد.

عسگریان، با اشاره به اینکه همه ۲۱ شهر استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت:  خانوار شهری بهره مند از گاز طبیعی ۱۰۰ درصد می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد روستاهای بهره مند از گاز ۱۱۰ روستا و با درصد بهره مندی ۲۹درصد بوده است، ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده به منظور دستیابی به شاخص میانگین کشوری، عملیات گازرسانی به روستاهای استان سرعت فزایندهای یافت. 

عسگریان افزود: هم اکنون تعداد روستاهای بهره مند به ۴۹۰ روستا و با درصد بهردمندی۷۷/۳ درصد رسیده است که بیانگر افزایش حدود ۳۴۵ درصدی از نظر تعداد می باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان زنجانً انجام مطالعه، طراحی و گازرسانی به تعداد ۳۲۰ روستا با 39 هزار و 771 خانوار با اعتبار برآوردی 3 هزار میلیارد ریال در قالب اعتبارات بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ منظور شده است که در صورت تامین اعتبار و اتمام عملیات گازرسانی، کلیه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی استان، تحت پوشش نعمت گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.

وی با یادآوری اینکه نرخ خانوار روستاهای بهره مند از گاز استان ۷۷/۳ درصد است، تصریح کرد: نرخ کلی خانوارهای شهری و روستانی بهردمند از گاز استان ۹۲۵ درصد می باشد.

عسگریان با اشاره به اینکه مقدار خطوط انتقال گاز موجود در استان  ۵۹۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: این مقدار در برگیرنده خطوط انتقال گاز اجرا شده در سنوات گذشته (شامل خط انتقال سلطانیه - قیدار زنجان - حلب، ماهنشان - دندی نیروگاههای ۳ و ۴ و خط انتقال طارم)، خط انتقال در دست اجرا (گرماب - زرین رود، خط انتقال نیروگاه های او ۲ زنجان و سیمان قزل اوزن، پتروهیدج و پتروشیمی زنجان) و خطوط انتقال دارای برنامه (شامل خلوط زرین رود - خدابنده و زرین آباد - خدابنده) می باشد.

به گفته عسگریان مقدار شبکه های تغذیه و توزیع گاز در استان ۵۹۸۴ کیلومتر و تعداد علمک های گاز نصب شده ۱۷۱ هزار و ۳۴ علمک است.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه تعداد مصرف کنندگان گاز در استان شامل مصرف کنندگان خانگی ۲۸۷هزار و ۲۳۳ مورد، تجاری ۲۰ هزار و ۹۱۲ مورد، مشترکین عمده و صنعتی ۱۰۸۶ مورد می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تعداد ایستگاه های موجود در استان ۶۱۶ مورد خواند و گفت: تعداد کل شهرک های صنعتی استان ۱۱ شهرک است، که همه ۱۱ شهرک با نام های اشراق، نو اوزان، هیدج، شریف، خدابنده، خرمدره، تخصصی روی، طارم، ماهنشان، افق ابهر و شهرک صنعتی انگوران دارای واحد صنعتی فعال و بهره مند از گاز است.

عسگریان تعداد جایگاه های CNG استان را 40 مورد اعلام کرد و گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۱۷ پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز