خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

دعوت از جوانان برای اقامه نماز مسجد محور باشد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۴۱۶

استاندار زنجان به نقش خانواده، ائمه جماعت و هیات امنای مساجد در دعوت از جوانان برای اقامه نماز اشاره کرد و گفت: سعی شود دعوت از جوانان برای اقامه نماز مسجد محور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز چهارشنبه (19 آبان) در همایش نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: نماز مهمترین سفارش خداوند به بشریت است.

وی با اشاره به اینکه آثار تربیتی نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل تامل است، ادامه داد: اساس نماز یاد خداست و اگر انسان همواره به یاد خداوند باشد به سمت کارهای حرام نمی رود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نماز وظیفه دوری از گناهان است، افزود: لازم است انسان جان و روح خود را از آلودگی غفلت پاک کند چرا که نماز سدی در برای گناهان است و روح ایمان را در بشریت تقویت می کند.

مقام عالی استان با تاکید بر اینکه نماز غفلت زداست و بزرگترین معصیت ها هم به واسطه نماز آمرزیده می شود، گفت: نماز خودبینی و تکبر انسان را درهم می شکند چرا که انسان در چندین نوبت پیشانی خود را به نشانه پشیمانی از خطاهایی که انجام داده به زمین می زند.

درویش امیری نماز را وسیله پرورش فضائل اخلاقی و تکامل معنوی انسان اعلام کرد و یادآور شد: نماز انسان را از جهان محدود مادی بیرون می برد و با فرشتگان همراز می سازد که تکرار این عمل در طول شبانه روز اثر بسیاری در پرورش فضائل اخلاقی دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز به سایر اعمال انسان ارزش و روح می دهد، گفت: نماز روح اخلاقی را در انسان زنده می کند چرا که نماز مجموعه ای از نیت خالص و گفتار پاک و اعمال خالصانه است و تکرار این عمل بذر سایر اعمال را در انسان از بین می برد.

مقام عالی استان از نماز به عنوان پاسخی به نیاز بشر برای ریاضت و رستگاری یاد کرد و ادامه داد: نماز ستون دین و بهترین برنامه آدم سازی است و نمازگزاران با خداوند به راز و نیاز می پردازد.

درویش امیری با تاکید بر اینکه نمازگذار با اقامه نماز از احساس تنهایی رهایی پیدا می کند، گفت: نماز دریای بیکران معنویت است که اگر به صورت صحیح اقامه شود انسان را به معراج می برد.

وی یکی از ابعاد ارزشمند نماز را کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد:  نمازگزار از پرچی خلاص شده و خود را با قدرت الهی مرتبط می داند و احساس شادابی و نشاط می کند.

استاندار زنجان افزود: انسان نمازگزار تن به محدودیت و حقارت نمی دهد چرا که چشم به خدای آسمان و زمین دوخته است و نقاط قوت و ضعف خود را رصد می کند و می کوشد برمبنای اندیشه و اخلاق استوار باشد.

درویش امیری با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی که در پرتو نماز برای جامعه حاصل می شود منحصر به فرد است، ادامه داد: هیچ کاری نمی تواند این آرامش را برای فرد به وجود آورد.

مقام عالی استان به جایگاه نماز در گفتار و رفتار انبیاءو ائمه معصومین اشاره کرد و گفت: در روایات و احادیث بسیاری بزرگان دینی نماز را ستون دین معرفی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های ستاد اقامه نماز جذب جوانان به اقامه نماز است، ادامه داد: دعوت از جوانان برای اقامه نماز باید مسجد محوری باشد.

درویش امیری با انتقاد از اینکه سبک شمردن نماز به خانواده ها باز می گردد، گفت: امام جماعت و هیات امنای مساجد هم در دعوت از جوانان برای اقامه نماز موثر هستند.

وی در پایان سخنان خود، با تاکید بر اینکه پرشورترین و منسجم ترین نماز جماعت مربوط به نماز ظهر عاشورا در استان زنجان است، ادامه داد: اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا یکی از دستاوردهای ستاد اقامه نماز است که در نوع خود منحصر به فرد محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز