خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبرداد:

استان زنجان پیشگام اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در سطح کشور

مدیرکل بهزیستی استان زنجان زنجان، خبر از اجرای طرح توانمند سازی سالمندی در استان زنجان به صورت پایلوت در سطح کشور داد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری، مدیر کل بهزیستی استان زنجان امروز شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیبهای اجتماعی هنور ناشناخته وعقب مانده است، اظ‌ها رداشت: شاهد افزایش و رشد ۲۰ درصدی اعتبارت در سال ۹۴ بودیم.

محمدی، ساخت ساختمان سالمندان زنجان را با پیشرفت ۵۷ درصدی و هیدج ۸را ۵ درصدی اعلام کرد و گفت: در حوزه معاونت توانبخشی بالغ بر ۱۹ هزار معلول در سامانه سازمان بهزیستی استان ثبت شده است.

وی، در ادامه خبر از وجود ۲۹۲ معلول نخاعی در زنجان داد و گفت: اغلب معلولیت‌ها از عدم رعایت موارد ایمنی در جاده‌ها و تصادفات ناشی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه از این تعداد معلول ۲۷۲ خدمات پرستاری از این مجموعه می‌گیرند، یادآورشد: در حال حاضر شناسایی معلولین روستای به اتمام رسیده که ۱۶۰ نفر در روستا شناسایی و اقدامات شهری نیزدر حال پیگیری است.

این مقام مسول دراستان زنجان، در بخشی از سخنان خود ضرورت مناسب سازی اماکن و مبلمان شهری و... را دراین زمینه حائز اهمیت برشمرد وگفت: اطلاع رسانی و فرهنگسازی در پدید سالمندی مهم و اساسی است.

محمدی، همچنین در ادامه خبر از اجرای طرح توانمندسازی سالمندی در استان زنجان به صورت پایلوت در سطح کشور داد و گفت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و مشاوره در حال ارائه خدمات مناسب به جامعه است.

وی، بالا رفتن میزان آمار طلاق را در جامعه مهم ارزیابی کرد وگفت: ۵۳ کودک در ۵ مرکز استان ۱۵۵ کودک توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، در حوزه معاونت پیشگیری آگاه‌سازی را ازاهم افدامات این مجموعه عنوان کرد و گفت: ۲۴ هزار و ۶۵۰ نفر مورد آموزش دراین مجموعه بوده است.

محمدی، با بیان اینکه ۴۰ درصد افراد جامعه زنجان تحت پوشش خدمات اعتیاد هستند، اظ‌ها رداشت: الویت سالجاری در زمینه مسکن با افراد دارای دو ویا سه معلول است.

وی۶۳۷ واحد مسکن افراد تحت پوشش در حال اقدام و پیگیری بیان کرد وخاطر نشان شد: خیرین مسکن ساز، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن دراین زمینه اقدامات اساسی دارند.

محمدی، با اشاره به وجود ۴۶۴ مرکز و تشکل غیر دولتی در این راستا در استان زنجان دارد، تصریح کرد: بالغ بر یک هزار نفر دراین مراکز اشتغال دارند.

این مسئول در استان زنجان با بیان اینکه ۵۰۰نفر درسال گذشته جذب کار دراین زمینه شدند ادامه داد: ما در این راستا شاهد رشد ۲۶ درصدی بودیم.

محمدی، با اشاره به اینکه در زنجان کودکان کار به تعداد کم و انگشت شمار هستند، گفت: این کودکان در صورت شناسایی برای حمایت بیشتر به مراکز آموزشی فرستاده می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، در پایان با بیان اینکه عملکرد بانکهای عامل در زمینه پرداخت وام و تسهیلات را به افراد متقاضی مهم دانست و گفت: بازاریابی محصولات تولیدی افراد تحت پوشش بهزیستی از مهم‌ترین اقدامات دراین راستا بوده است.

کد خبر : ۳۸۸۳۵۸