خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در زنجان:

فرهنگ در الویت اول مدیران کشور است/ مزیت ما ایرانیان در فرهنگ و هنر است

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۳۷۵

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ساختن مجموعه های فرهنگی هنری حمایت می‌کند، یادآورشد: فرهنگ در الویت اول مدیران کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سازمان سینمایی ، سمعی و بصری، کشور، شامگاه امروز چهار شنبه (22اردیبهشت) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه ای ( ارزش ) با اشاره به قدرت معجزه آسای تصاویر در فیلم‌های سمعی بصری،  اظهار داشت: امروزه رقابتی در دنیا برای خلق زیباترین تصاویر بوجود آمده است.

ایوبی،  با بیان اینکه جهان آینده جنگ تصاویر ، خواهد بود، گفت: امروزه پهنای باند اینترنت در جهان بیش از 60 درصد است.

وی، در ادامه با اشاره به از رونق افتادن کتب و روی آوردن مردم به تصاویر، اظهار داشت: در حال حاضر در دنیای هستیم که انسان شاهد تصاویر مقتدر جادویی در دنیای هنر است.

وی با اشاره به  معرفی خلاقیت های تصاویر در دنیای امروزی ، گفت: ما نتوانستیم تصویر درست از خود در جهان ارائه بدهیم.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، در بخشی از سخنان خود،  با بیان اینکه ما فاقد توانایی معرفی هنر خود ارزشی به کشورهای دیگر هستیم، اظهار داشت: مردم و جوانان این کشور به خوبی توانایی نشان دادن قدرت خلاقانه خود را به جهانیان دارند .

ایوبی با اشاره به اینکه هیچ جشنواره جهانی امروزه بدون نام ایران اجرا نمی شود.

تاکید کرد: باید از استعدادهای خلاقانه جوانان در راستای ارتقاء فرهنگ اصیل ایرانی توسط جوانان خلاق استفاده کرد.

رئیس سینمایی، سمعی و بصری کشوردر این خصوص ادامه داد: باید قدردان هنر ایران ایرانی باشیم.

وی ، با بیان اینکه باید چراغ سینما را روشن نگه داریم،  تصریح کرد: مزیت ما ایرانیان فرهنگ وهنر است.

ایوبی، در بخشی از سخنان خود، هنر خط نقاشی از رشته‌ای مدرن ومهم ایران برشمرد و گفت: سینمایی ایران با حفظ ارزش‌ها جهان را به حیرت وا می دارد.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، با بیان اینکه جوانه های امید در این کشور روییدن گرفته است، خاطر نشان شد: امروز با تلاش جوانان وهنرمندان سالنهای سیماها پر از تماشاگر شده است.

این مسئول فرهنگی کشوردر ادامه  با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ارزشمند ترین کالای ایرانی کالاهای فرهنگی وتولیدات فرهنگ وهنر جوانان کشوراست.

ایوبی، با اشاره به اینکه سرانه دیدن فیلم‌های ایرانی 5 برابر شده است، یادآورشد: بخشی از اقتصاد مقاومتی در گروه دیدن کالاهای تولیدی فرهنگی کشور است.

وی، در ادامه خبر از ایجاد موج امید درراستای تولید برنامه های فرهنگی هنری داد و گفت: مجتمع های بزرگ تجاری در حال ساختن سینما ها هستند.

معاون وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی ، با بیان اینکه وزارت ارشاد از سرمایه گذاران بخش خصوص در ساختن مجموعه های فرهنگی هنری حمایت می کند،  یادآورشد: فرهنگ در الویت اول مدیران کشور است.

ایوبی در پایان سخنان خود خبر از راه اندازی سامانه نمایشی درخواستی به افراد داد و گفت: این سامانه به افراد و هنرمندان امکان می دهد مردم و هنرمندان به تاریخ سینمای ایران و فیلم‌ها دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز