خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای آموزش و پرورش زنجان عنوان شد:

110 میلیارد تومان کمک مالی در مجمع خیرین زنجان جمع‌آوری و هزینه شده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۷۹۸

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال‌جاری با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه و استاندار زنجان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی و روابط بین الملل استانداری زنجان، آیت اله علی خاتمی در این جلسه به قداست منزلت و جایگاه معلم در دین اسلام اشاره کرد و گفت: در تکریم مقام معلم همین بس که خداوند خود را معلم بشریت معرفی می کند و پیامبران الهی نیز معلمان انسان ها هستند.

امام جمعه زنجان فرهنگی‌ترین صنف جامعه را قشر معلمان دانست و اظهار داشت: متاسفانه همواره به رفع مسائل رفاهی و سخت افزاری این قشر پرداخته شده و کمتر به ارتقاء منزلت معلمان و ارتقاء جایگاه علمی و آموزشی مدارس توجه شده است.

استاندار زنجان در این جلسه پس از ارائه گزارش فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز ضمن قدردانی از فعالیت‌های مجمع خیرین در جلب مشارکت‌های مردمی و احداث واحدهای آموزشی اظهار داشت: روحیه مردم در مناطق مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که در برخی مناطق، اولیا انگیزه بالایی جهت شرکت در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس دارند و در برخی از مناطق اینطور نیست.

مهندس انصاری به روحیات مردم مناطق آذری زبان برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی خاص اشاره کرد و گفت: در این مناطق با وجود همکاری اولیا در رفع نیازهای مالی مدارس، اغلب اولیا تمایل زیادی برای شرکت در جلسات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس ندارند.

در این جلسه غضنفریان مسئول برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان از برگزاری همجدهمین جشنواره خیرین در 4 خردادماه سال‌جاری خبر داد و افزود: با همکاری خیرین مدرسه ساز در استان زنجان تاکنون 110 میلیارد تومان کم مالی برای ساخت 260 مدرسه و سالن ورزشی جمع آوری و هزینه شده است.

غضنفریان سابقه آغاز فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز استان را از سال 1377 با کمک 20 میلیون تومانی بانوی خیر زنجانی عنوان کرد و افزود: هم اکنون نیز فرهنگیان بازنشسته استان 17 میلیون تومان از حقوق ماهیانه خود را بعنوان کمک های ثابت به مجمع اهدا می کنند که موجب تعمیر و تجهیز بیش از 300 مدرسه در استان زنجان شده است و در حال حاضر 16 مدرسه نیمه تمام نیز در دست احداث است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده درسال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: 7 مدرسه با زیربنای 7089 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 94 توسط مجمع به بهره‌برداری رسید و کلنگ زنی چندین مدرسه و سالن همایش فرهنگیان استان نیز انجام شد.

در ادامه این جلسه مواردی همچون اجرای ماده 18 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در راستای ایجاد، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و نیز گزارشی از برگزاری برنامه‌های تکریم معلمین در سه سطح استانی، منطقه ای و کشوری ارائه شد و از سوی اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز