خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جمع خبرنگاران :

ساماندهی مسائل اقتصادی کشور اولویت اصلی است/ درصدد بالابردن ظرفیت‌های اشتغال در زنجان هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۰۶

استاندار زنجان گفت: درصدد ارتقاء و بالابردن ظرفیت‌های اشتغال استان در بخش خدمات خواهیم بود.

به گزاش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری عصر امروز با اشاره به تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" بعنوان مهمترین مسئله کشوردر راستای حل مسائل اقتصادی کشور، اظهار داشت: ساماندهی مسائل اقتصادی کشور اولویت اصلی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه جزئیات تحقق شعار سال در کشور مهیا است، افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به دولت و آغاز اقدامات اجرایی از سال پیش در سال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اقدام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های عملیاتی کشور و استان متذکر شد: 11 محور کلی براساس تعاریف ویژه تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار زنجان ارتقاء بهره‌وری، مردمی‌کردن اقدامات اقتصادی و ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها، توسعه بخش اقتصادی بازار، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و .... را از جمله اقدامات ضروری کشور برشمرد و گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و درون‌زایی اقتصادی و اجرایی‌کردن برنامه‌های اقتصاد کشور در راستای اقتصاد مقاوتی حائز اهمیت خواهد بود.

انصاری همچنین با اشاره  به منویات مقام معظم رهبری درباره تحقق شعار اقتصاد مقاومتی،  گفت: اقدام در این زمینه موجب ارتقاء شاخصه‌های کلان اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی شکل‌گیری ستاد اقتصاد مقاومتی در استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت با بازده زمانی 10 ساله در این زمینه تدارک دیده شده است.

استاندار زنجان کاهش نرخ تورم استان در سال94 را در مقایسه با سال 93 در سطح کشوری و استانی حائز اهمیت بیان کرد و گفت: شاهد کاهش  5/3درصدی تورم در استان بودیم. استان زنجان دارای رتبه و جایگاه 23 در سطح کشور است.

مقام‌عالی دولت در زنجان، این استان‌ را جزو 9 استان کشور با نرخ بیکاری پایین برشمرد و گفت: استان‌زنجان دارای نرخ مشارکت افزایشی به میزان 7 درصد است.

انصاری همچنین با اشاره به نرخ بیکاری جمعیت بیکار استان‌زنجان گفت: استان‌زنجان دارای  25واحد درصدی از میانگین سطح کشوری است و در این زمینه دارای جایگاه مطلوب است.

این مقام‌عالی استان، با بیان اینکه درباره ایجاد اشتغال استان نتوانستیم به ورودی درخواست‌کنندگان بدرستی جوابگو باشیم، اظهار داشت: بنا به دلایلی برای 24 درصد درخواست کنندگان و ورودی‌های جدید فاقد توانایی برای ایجاد اشتغال بودیم.

وی وضعیت استان‌زنجان را در زمینه اشتغال با افزایش 6 درصدی مطلوب عنوان کرد و گفت: استان‌زنجان در مقایسه با وضعیت کشوری دارای وضعیت مناسبی بوده است.

انصاری با اشاره به اینکه بالغ بر 5 هزار نفر از استان‌های دیگر برای اشتغال وارد استان شدند، یادآور شد: تغییر فرهنگ اشتغال در استان حائز اهمیت است.

استاندار زنجان، نرخ بیکاری استان را دارای رتبه هشتم کشوری دانست و یادآورشد: استان زنجان با نرخ بیکاری تک‌رقمی روبرو است.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در زنجان در روز جمعه 10 اردیبهشت اظهارداشت: استان زنجان دارای انتخابات سالم بوده است.

استاندار زنجان در پایان از مردم استان درخواست کرد همانند مرحله‌اول حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند تا با پشتوانه مردمی نمایندگان خود را با اقتدار بیشتری راهی مجلس کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز