خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان اعلام کرد:

12هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات را در زنجان برعهده دارند

استاندار زنجان گفت: 12 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی مسئولیت اخذ، شمارش و مراقبت از آراء مردم در انتخابات را برعهده خواهند داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان؛ جمشید انصاری گفت: پس از بررسی تایید صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان و برخی جابه جایی‌ها و انتقالات کاندیداها سرانجام 3 نفر از مجموع 19 ثبت نام کننده مجلس خبرگان و 93 نفر کاندیداها از مجموع 187 ثبت نام کننده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

انصاری با اشاره به اینکه به‌طور متوسط برای هر کرسی 19 داوطلب در 4حوزه انتخابیه با یکدیگر رقابت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم با حضور گسترده و به موقع خود در پای صندوق‌های رای در هفتم اسفندماه به تکلیف اجتماعی و سیاسی خود عمل خواهند کرد.

وی تعداد واجدان شرایط رای دهی در استان زنجان را 775 هزار و 820 نفر، معادل 70 درصد جمعیت استان دانست و افزود: از این تعداد 16 هزار و 535 نفر از متولدین قبل از 7 اسفند 1376 برای اولین بار است که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رای اولی هستند.

انصاری بالا بودن نرخ مشارکت مردم در انتخابات را زمینه مناسبی برای حضور سلائق سیاسی مختلف به مجلس دانست.

استاندار زنجان با بیان اینکه نتایج شمارش آراء هر دو مجلس در حوزه‌های 4 گانه در اسرع وقت به اطلاع مردم خواهد رسید، از مردم استان خواست تا از ساعات اولیه رای گیری در 727 شعبه، پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند تا با تراکم جمعیت در ساعات پایانی مهلت اخذ رای مواجه نشویم.

کد خبر : ۳۵۰۳۴۴