خبرگزاری کار ایران

اجرای 750 طرح اشتغالزایی مددجویی در استان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان از اجرای 750 طرح اشتغالزایی مددجویی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان ، منصور عبادی، گفت: با توجه به تحقق برنامه‌های توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد و اجرای بند (د) ماده 39 برنامه پنج ساله پنجم و خروج سالانه 10 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد طی سال جاری از محل بند (ج) تبصره 16 مبلغ 360 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد استان زنجان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس تا پایان آبان ماه امسال 240 میلیارد ریال از مبلغ مذکور به شبکه بانکی ابلاغ شده است، اضافه کرد: بانک‌ها نیز به علت محدودیت منابع قرض‌‍الحسنه 160 میلیارد ریال از این مبلغ را پذیرش کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه با ابلاغ این اعتبار 750 طرح اشتغالزایی با اعتبار 80 میلیارد ریال اجرایی شده است، اظهار کرد: طرح‌های اجرا شده در زمینه دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، مشاغل خانگی، صنفی و صنعتی، خدماتی بوده است.

عبادی با اشاره به اینکه به منظور پایداری طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده و همچنین جلوگیری از بازگشت مجدد خانواده‌ها به چرخه حمایتی کمیته امداد مجریان طرح‌های اشتغال از انواع پوشش‌‍‌های بیمه‌ای بهره‌‍‌مند می‌شوند، افزود: به همین منظور نسبت به بازرسی از طرح‌های اشتغال صورت گرفته است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود، با توجه به مساعدت بانک‌های عامل تا پایان سال جاری وام‌های پیش‌بینی شده پرداخت و اعتبارات مربوط به طرح‌های اشتغال به صورت کامل جذب شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی مددجویان تصریح کرد: طی سال جاری یک هزار و 600 نفر از جامعه هدف در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کردند و در این راستا 800 میلیون ریال در این زمینه هزینه شد.

کد خبر : ۳۲۹۴۴۱