خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی؛

نهادینه کردن فرهنگ زینبی در دنیای امروز، جزو واجبات است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۷۳

امروز دشمنان قسم خورد با نیرنگ و توطئه به دنبال خشکاندن ریشه‌های اسلام و انقلاب هستند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شامیان امروز بسیارند و با انواع فتنه‌های جدید و رنگ‌های ملون که ازلشکریان شیطان هستند، تلاش می‌کنند تا با اسلام و شیعه مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، دوشنبه(۴ اسفند) در اولین جشنواره ملی حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) اظهار داشت: حضرت زینب(سلام الله علیها) نه تنها سلاله پیامبر گرامی اسلام و خواهر امام حسین(علیه السلام) و امام حسن مجتبی(علیه السلام) هستند، بلکه برای تمام شیعیان اسوه صبر و مقاومت و مظهر عشق دلدادگی هستند.

امیر نیا، به روح متعالی حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) اشاره کرد و گفت: خطبه‌های حضرت برای آگاه کردن باطلان و خفتقان شام بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) ریسمان نیل به حقیقت را برای بشریت باز کردند، افزود: آن حضرت رسالت عظیم را با علم و تقوا به سرمنزل مقصود رساندند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه می‌توان از این واقعه به عنوان یک نسخه عملی برای درمان امراض بشری استفاده کرد، خاطرنشان کرد: شامیان امروز بسیارند و با انواع فتنه‌های جدید و رنگ‌های ملون که ازلشکریان شیطان هستند، تلاش می‌کنند تا با اسلام و شیعه مقابله کنند.

این مقام مسئول کشوری در ادامه از حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) به عنوان الگویی برای تمام مسلمانان یاد کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ زینبی در دنیای امروز که دشمنان با نیرنگ و توطئه به دنبال خشکاندن ریشه‌های اسلام هستند جزو واجبات است.

به گفته وی، زنان و مردان با تمسک به سیره و مسلک حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) می‌توانند برای خود در مقابل فتنه‌های آخر الزمان ساحل امنی فراهم کنند.

این مقام مسئول افزود: زندگی حضرت علیرغم تاثیر در ماندگاری شیعه جنبه‌های ناشناخته‌ای برای ارباب معرفت دارد.

وی ادامه داد: دانش حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) و پرورش در دامن زهرا(سلام الله علی‌ها) و پدر اسطوره‌ای که در همه عرصه‌ها پس از پیامبر سرآمد است، موجب شد فصاحت این بانو در خطبه‌های کوفه و شام انگشت تعجب بر دهان همه نشانده است.

جشنواره شکوه شکیبایی با موضوعیت حضور و نقش آفرینی زینب(سلام الله علی‌ها) و محوریت استان زنجان می‌تواند فصل جدیدی در موج آفرینی و عمل به پیام و پیامدهای نهضت حسینی باشد و افراد بتوانند ارادات خویش به حضرت را به زبان هنر و ادبیات آذین ببخشند.

به گفته این مقام مسئول، این جشنواره ادای دینی است به پیام رسان خون شهدا و شناخت بیشتر مردم از سیره آن حضرت و اصحاب قلم و اندیشه برای تفکر و پژوهش از سیره بانوی صبر و پایداری که تبدل به یک دلنوشته و محصولات فرهنگی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تمام اهالی فرهنگ و هنر برای جهانی که اسلام هراسی را سرلوحه خود قرا داده‌اند از مظلومین و کنار آمدن مشکلات کمک کنند.

امیرنیا در پایان اضافه کرد: این جشنواره به همت مدیریت پرتلاش و دیگردست اندرکاران اجرا می‌شود و الگوی مناسبی برای سایرین و پرداختن به سیره ائمه اطهار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز