خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:

تامین و توسعه امنیت و ایمنی با ارتقای آمادگی کارکنان شرکت گاز استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۷۷

با عنایت خداوند متعال و هوشیاری کارکنان تلاشگر در حوزه‌های فنی و مهندسی، پدافند سایبری و بسیج، موفق عمل کرده‌ایم.

رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان زنجان، گفت: احداثسایت و بوزدایی ۳۰۰ بشکه از بشکه‌های خالی مرکاپتان گاز زنجان و قزوین، دستاوردی است که در کارنامه کاری HSE گاز زنجان قرار دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید سعید عسگریان در گردهمایی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل و مدیریت بحران این شرکت گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، ارتقاء آمادگی و تلاش همکاران در بخش‌های فنی و مهندسی، پدافند سایبری و بسیج، امنیت و ایمنی گاز زنجان را فراهم کرده‌ایم.

سعید عسگریان پدافند غیرعامل را موضوعی پویا، علمی و در حرکتی مدام توصیف کرد و با بیان اینکه باید همواره با یک نگاه پیش دستانه تهدیدات شناسایی شوند؛ افزود: چهره، ماهیت و حجم این تهدیدات مدام در حال تغییر است و تلاش می‌شود با تغییر رویکرد‌ها در مقابله با؛ آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات فراهم شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل شرطی عقلی برای کار است، ابراز داشت: تلاش‌های ما عمدتا در حوزه زیرساختی و ایمن سازی بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، شامل کلیه اقدامات به منظور حفظ امنیت، ایمنی و پایداری شبکه و تجهیزات وابسته به شبکه است، افزود: با عنایت خداوند متعال و هوشیاری کارکنان تلاشگر در حوزه‌های فنی و مهندسی، پدافند سایبری و بسیج، موفق عمل کردیه‌ایم.

عسگریان با اشاره به تغییر رویکرد دشمن از تهدیدات نظامی به تهدیدات غیر نظامی و جنگ نرم گفت: ضرورت دارد، علاوه بر ضرورت وجود نگرش پدافند غیرعاملی در راه اندازی زیر ساخت‌ها، همه کارکنان دارای تفکر پدافند غیر عامل باشند تا میزان تهدیدات دشمن در بخشهای مختلف کاهش یابد.

رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز در این مراسم به بیان اهداف پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: کاهش قابلیت و توانایی سامانه‌های شناسایی، هدف یابی و دقت و هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن، بالا بردن قابلیت بقا و استمرار عملیات و فعالیت‌های حیاتی و خدمات رسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور در شرایط وقوع تهدید، بحران و جنگ، کاهش آسیب پذیری و خسارات، کاهش صدمات به تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی، سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن، حفظ روحیه و انسجام وحدت و سرمایه‌های ملی کشور، از مهم‌ترین این اهداف است.

مصطفی سلطانی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد واحد ایمنی و آتش نشانی این شرکت پرداخت و گفت: ۱۳۱مورد بازدید از ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۱۴۵مورد بازدید از سیستم اطفاء حریق، ۱۶ مورد از شبکه‌ها و انشعابات، ۴۷ بازدید از واحد امداد، ۷۵ بازدید از پیمانکاران و بازدید دوره‌ای خودرو‌های شرکتی و استیجاری در راستای رسیدن به اهداف شرکت گاز استان زنجان در ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان عزیز انجام شده است.

وی از صدور ۳۷۳ پرمیت رادیوگرافی، ۱۹۰ پرمیت تزریق گاز، بوسنجی از ۱۲۲ گاز درون شبکه‌های شهری و روستایی، تدوین مستندات ایمنی شامل دستورالعمل‌های کاری، روش اجرایی، چک لیست‌ها، بررسی و تجزیه و تحلیل ۲ هزار و ۷۱۸ چک لیست‌های ارائه شده توسط مسئولین HSEپیمانکاران، تجزیه و تحلیل حوادثشبکه‌های شهری و روستایی، بازدید، تهیه گزارش، بررسی و تجزیه و تحلیل حوادثمصرف کنندگان گاز طبیعی خبر داد و افزود: با همکاری واحد آموزش، برگزاری ۴ هزار و ۳۹۸نفر ساعت آموزش کلاس ایمنی و آتش نشانی، برگزاری ۲۲۴نفر ساعت آموزش صدور و کنترل مجوزهای اجرای کار از اقدامات لازم برای افزایش سطح آگاهی کارکنان انجام شده است.

سلطانی انجام معاینات دوره‌ای نیروهای رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانکاری و تشکیل پرونده بهداشتی پرسنل، تجزیه و تحلیل نتایج معاینات پزشکی، ارزیابی ریسک‌های ارگونومی، بازدید از جعبه کمک‌های اولیه و خرید تجهیزکمک‌های اولیه و صدا سنجی و نور سنجی ایستگاههای کاری را نیز از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط واحد بهداشت شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد.

رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان زنجان، ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه‌ها، اندازه گیری آلاینده‌های هوا CGS، آلاینده‌های صوت TBSو CGS و بازدید زیست محیطی از پروژه‌ها نیز توسط واحد محیط زیست گاز زنجان بررسی می‌شود، افزود: احداثسایت و بوزدایی ۳۰۰ بشکه از بشکه‌های خالی مرکاپتان گاز زنجان و قزوین، دستاوردی است که در کارنامه کاری HSE گاز زنجان قرار دارد.

سلطانی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان، مهم‌ترین اهداف بلند مدت ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت را، استقرار سیستم مدیریت یکپارچه، استقرار نظام HSE MS و استقرار مدل مدیریت سبز عنوان کرد و اظهار داشت: همسو با رعایت الزمات توسعه پایدار و مسئولیت‌های خود، به فعالیت‌های اجتماعی که مهم‌ترین آن‌ها کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است، اهتمام جدی داریم.

در این مراسم معاون بهره برداری، رییس فناوری اطلاعات و مسئول ایثارگران و بسیج نیز به ارائه گزارشی از عملکرد خود در حوزه‌های مرتبط با بحثپدافند غیرعامل به ترتیب شامل مقاوم سازی و پدافندغیرعامل، پدافند سایبری و بسیج و مشارکت مردمی محور تحقق پدافند غیرعامل پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز