خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی زنجانی تاکید کرد:

قرآئت قرآن و حساب‌رسی اعمال از راه‌های تقرب به درگاه الهی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۷۳

خطیب شب عاشورا حسینیه اعظم زنجان، قرآئت قرآن قبل از نماز صبح و حسابرسی به اعمال را قبل از خواب از توصیه‌های علمای اخلاق برای تقرب به درگاه الهی عنوان کرد.

آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی، گفت: خداوند بر همه چیز محیط است و احاطه دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، آیت‌الله سید محمد حسینی امشب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان خلقت را بر اساس رحمت دانست و اظهار داشت: خلقت خداوند متعال همواره بر اساس رحمت بوده است.

وی نظم حاکم بر این عالم را حکمت اعلام کرد و اضافه کرد: شیعه اعتقاد دارد هر حکمی که خداوند می‌دهد ذیل یکی از اسماء حسنی خدا است از این رو می‌توان سئوال کرد که چرا خدا عادل است؟ و جواب داد چون خدا ظالم نیست و کسی که ظلم می‌کند یعنی ناتوان است و فرد ناتوان برای پوشش ناتوانی خود به دیگران ظلم می‌کند.

این مرجع تقلید قرآئت قرآن را قبل از اذان صبح از راه‌کارهای جلب توجه الهی و نورانیت دل عنوان کرد و گفت: این اقدام به مدت چهل روز تاثیرات قابل توجهی را بر روی انسان می‌گذارد.

وی با تاکید بر حسابرسی تمام اعمال در عالم افزود: این اعمال در پرونده ثبت می‌شوند.

آیت‌الله حسینی علم خداوند را بسیط اعلام کرد و گفت: خداوند بر همه چیز محیط و احاطه دارد.

وی درک وجود خداوند را دلی دانست و ادامه داد: خداوند دیده نمی‌شود چون جسم نیست چون اگر جسم باشد محدود است و محدود نمی‌تواند خالق باشد.

این مرجع تقلید وضو گرفتن، تسبیحات حضرت زهرا و مرور اعمال خود را از توصیه‌های علمای اخلاق عنوان کرد و گفت: انجام این اعمال به مدت چهل روز تغییر و تحول قابل توجهی را در انسان به وجود می‌آورد.

وی در پایان با مهم برشمردن تفکر در زندگی تاکید کرد: در روایات آمده است که یک ساعت تفکر معادل ۷۰ سال عبادت خشک و بی‌معرفت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز