خبرگزاری کار ایران

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان زنجان؛

پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در سفر رئیس جمهور تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان پروژه های دانشگاه علوم پزشکی در سفر ریاست جمهوری و وزیر بهداشت به استان زنجان را تشریح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: پروژه کتابخانه دانشگاه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه دانشکده پرستاری ابهر با ۹۵ درصد پیشرفت و پروژه تجهیز و محوطه سازی دانشگاه دندانپزشکی از پروژه‌های پذیرفته شده برای دریافت اعتبار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، امروز(۲۸ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر هیئت دولت به استان زنجان، بازدید از روند اجرایی طرح تحول سلامت، و بازدید از مهم‌ترین پروژه‌های بهداشتی درمانی در استان خواهد بود.

بیگلری با بیان اینکه خدمات بهداشتی درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان را با اجرای شدن بسته‌های مختلف سلامت در حوزه‌های گوناگون پزشکی مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئولین کشوری و استانی در راستای اجرای مقدمات مرحله سوم طرح تحول سلامت و ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات دراستان نیز اقداماتی خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در ادامه خبر از افتتاح دانشکده دندانپزشکی استان زنجان داد و گفت: دانشکده دندانپزشکی استان زنجان در حال پذیرش و آماده خدمات دندانپزشکی است.

بیگلری همچنین خبر از آمادگی برای تجمیع ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در پردیس علوم پزشکی داد و گفت: در صدد اجرای اقدامات و الویتهای د راین خصوص دراستان هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از دستگاه سی تی اسکن جدید بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان به همت خیرین با هزینه برابر با ۵/۲ میلیارد تومان از جمله برنامه‌های سفر دو روزه هیئت همراه رئیس جمهور به استان زنجان برشمرد ویادآورشد: خیرین استان زنجان دارای نقش ارزنده دراین زمینه‌ها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در ادامه، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان هیئت همراه دربازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهرستانی از بیمارستان ۲۲۰تختخوابی ابهرب ازدید خواهند داشت و اتمام این مرکز، جزو اقدامات اساسی در این شهرستان است.

وی از جمله این پروژه‌ها به پروژه‌های تکمیل کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده پرستاری ابهربا ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه دندانپزشکی را از جمله طرحهای مهم در استان برشمرد و تصریح کرد: تکمیل پروژه‌ای بهداشتی درمانی باپیشرفت بالا در زمره برنامه‌های مهم سفر رئیس جمهور به استان خواهد بود.

بیگلری بازدید از بیمارستان امیر المومنین خدابنده را مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان زنجان فاقد تخت مجهز سوختگی هستیم.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات را دراین زمینه، تجهیز و تامین اعتبارات بخش سوختگی بیمارستان آیت اله موسوی زنجان عنوان کرد و خاطر نشان شد: شروع بنا ساختمان جدید پرستاری و مامایی با توجه به فرسودگی این ساختمان از جمله تمهیدات برای جایگزینی این مجموعه دراستان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در ادامه اظهار کرد: پروژه کتابخانه دانشگاه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه دانشکده پرستاری ابهر با ۹۵ درصد پیشرفت و پروژه تجهیز و محوطه سازی دانشگاه دندانپزشکی از پروژه‌های پذیرفته شده برای دریافت اعتبار هستند.

بیگلری در ادامه به مرحله سوم طرح تحول سلامت و ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات در استان زنجان اشاره کرد و افزود: با تهیه و ابلاغ این کتاب تعرفه‌های پزشکی مشخص شده است و دریافت تعرفه‌های بالا‌تر تخلف محسوب می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ۶ ماهه نخست امسال که نیروی پرستار در بیمارستان‌های استان جذب نشده بود، نیروهای پرستار کار جهادی انجام دادند.

وی به فراخوان جذب پرستار اشاره کرد و افزود: با قراردادهای منعقد شده با نیروهای جدید وضعیت مناسب‌تر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در پایان با تاکید بر سیاست گذاریهای نامتعادل در چینش بخشهای بیمارستانی و خدمات بهداشتی درمانی در زنجان اظهار داشت: در سال ۹۴ شاهد اقدامات مناسب در این خصوص خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز