خبرگزاری کار ایران

همزمان با حضور مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در زنجان صورت گرفت؛

تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۷۴

مستندسازی تجارب دستگاه‌های اجرایی استان در ایام دفاع مقدس ضروری است.

جلسه هم اندیشی مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور، استاندار زنجان و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در این جلسه به سابقه تشکیل مشاورین امور ایثارگران در دستگاههای اجرایی دولت اشاره داشت و گفت: در اواخر سال ۱۳۶۰ بخش‌هایی با عنوان واحدهای پشتیبانی جنگ در ادارات دولت تشکیل شد تا دولت بتواند خدمت رسانی بیشتر در امور جنگ داشته و با امکانات و نیروهای دولتی از رزمندگان پشتیبانی کند.

استاندار زنجان در این خصوص تصریح کرد: از سال ۶۴ بدلیل ارزش دهی به مسائل جنگ، این واحد‌ها در سطح ملی به معاونت ارتقاء یافت و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۴ توسط ایران، واحدهای پشتیبانی جنگ به واحدهای امور ایثارگران در دستگاههای اجرایی تبدیل شد تا علاوه بر مشارکت دستگاههای اجرایی در بازسازی مناطق جنگی، وظایف پیگیری کلیه امور ایثارگران در دستگاه‌ها را برعهده گیرد.

مقام عالی استان، تکریم ایثارگران و بیان خدمات آنان در ترویج فرهنگ ایثارگری را مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: هریک از دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس وظایف و مسئولیت‌های خاصی را انجام می‌دادند که احیا و بازنویسی آن فعالیت‌ها بعنوان تجارب ارزشمند و میراثتاریخی ملت ایران باید مورد توجه قرار گیرد.

انصاری با تاکید بر مستندسازی، ثبت و نگهداری از تجارب دستگاه‌های اجرایی در ایام دفاع مقدس تصریح داشت: حتی می‌توان وطن پرستی و دفاع از ارزش‌های دینی و ملی مردم در سایر دوران‌ها و فرا‌تر از دفاع مقدس مورد بازبینی و تبیین مجدد قرار گرفته و ثبت و ضبط شود.

یاوند عباسی، مشاور وزیر کشور، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مسئولان در کشور پیگیر رفع مشکلات ایثارگران هستند، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم مسئولان این است که شورای هماهنگی امور ایثارگران در استان‌ها با قوت بیشتری به صورت فصلی و ماهانه با حضور دستگاه‌های اجرایی در راستای بررسی مشکلات این قشر ارزشمند جامعه اقدام کند.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور یکی از اهداف خود از سفر به استان‌ها را ایجاد و فعالسازی سه شورای هماهنگی مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌ها، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای مناسب سازی اماکن و معابر عنوان نمود و گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر کشور، توجه به امور ایثارگران بعنوان یکی از محورهای ارزیابی استانداران نیز قرار گرفته است.

وی تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را که سالیان طولانی در انتظار تصویب و ابلاغ بوده، را از قوانین موثر در بهبود وضعیت ایثارگران دانست و اظهار داشت: هم اکنون ۱۶ آئین نامه از این قانون در دولت در حال بررسی و تصویب است و پس از اصلاح برخی از موارد قانونی، به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

یاوند عباسی در پایان تهیه برنامه پنجم سند راهبردی رزمندگان را ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و برنامه‌های پیشِ رو به زودی رزمندگان و ایثارگران برای نخستین بار از سند راهبردی خدمات رسانی رزمندگان برخوردار می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز