خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به حوزههای فرهنگی ورزشی استان درسالجاری

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۲۲۵

پروژه های زنجان با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد به بخش خصوصی در این استان واگذار می شود.

استاندار زنجان گفت: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به مقوله ورزش و فرهنگ دارد.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان, جمشید انصاری امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه های ورزش و فرهنگ در جامعه اظهار داشت: اختصاص اعتبارات در این حوزه باعثبرنامه ریزیهای مطلوب خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه حوزه فرهنگ حوزه گسترده ای است, خبر از اختصاص اعتبارات مطلوب در راستای پویایی بیشتر در حوزه های فرهنگ و ورزش اعتبارات داد

استاندار زنجان, در ادامه با تاکید بر اینکه اعتبارات کنونی کفاف نیازمندی های دستگاههای متولی در حوزه های فرهنگ و ورزش این استان را نمی دهد, خاطر نشان شد: هم اکنون ۵۰ هیات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در رشته های مختلف فعالیت می کنند و منابع تخصیصی نیز از سوی این اداره کل نمی تواند جوابگوی نیازمندیهای آنها باشد.

مقام عالی دولت در استان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری در این استان نیز نیازمند تخصیص اعتبارات لازم استیادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در برنامه ریزیهای سالجاری نگاه ویژه ای به حوزه های فرهنگ و ورزش این استان خواهد شد.

انصاری در ادامه از اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بخش های فرهنگ و ورزش این استان در سالجاری خبر داد و گفت: این میزان منابع در مقایسه با اعتبار قبلی دارای رشد سه برابری است.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: این میزان مبالغ به پنج دستگاه اصلی شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراثفرهنگی، بهزیستی و حوزه هنری اداره کل تبلیغات اسلامی اختصاص خواهد یافت.

استاندار زنجان, با اشاره به روند اجرای پروژه های ناتمام زنجان یادآور شد: پروژه های زنجان با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد به بخش خصوصی در این استان واگذار می شود.

انصاری در این زمینه با تاکید بر اهمیت کاهش تصدی گری دولت, گفت: این اقدامات با هدف کاهش تصدی گری دولت و ارایه خدمات مورد نیاز به جامعه هدف در استان انجام خواهد شد.

انصاری همچنین اظهار داشت: بسیاری از پروژه های استان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است که با شتاب دهی برای واگذاری این طرحها از سوی دستگاههای اجرایی استان, شاهد سیاست های تشویقی در نحوه جذب اعتبارات در سال آینده برای دستگاهها خواهیم بود.

استاندار زنجان, در پایان سخنان خود بر لزوم اجرای برش سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان تاکید و اظهار کرد: این موضوع مهم باید توسط دستگاههای اجرایی استان مورد توجه قرار گیرد.

آثار تاریخی با ارزش زنجان نیازمند مرمت اضطراری است
مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تعمیر ومرمت آثار تاریخی با ارزش زنجان, گفت: هم اکنون ۶۵ آثار تاریخی این استان نیازمند مرمت اضطراری است.

یحیی رحمتی, با اشاره به اینکه یکی از آثار تاریخی مهم این استان بازار قدیمی زنجان است، تصریح کرد: این اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و نزدیک به یک هزار واحد تجاری مختلف را در خود جای داده است.

رحمتی با بیان اینکه برنامه ساماندهی هفت هزار و ۵۰۰ شی تاریخی غیر منقول دستگاههای مختلف اجرایی این استان را در دست اقدام داریم, گفت: یکی از رویکردهای مهم اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان حفظ و ساماندهی آثارتاریخی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی غیر منقول در این استان شناسایی شده است, تصریح کرد: از این تعداد ۷۱۱ اثر در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در استان انجام این اقدامات را در راستای حفظ و اعتلای فرهنگ این استان برشمرد, وگفت: در آینده شاهد اقدامات موثر دراین خصوص دراستان خواهیم بود..

مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه با اشاره به آثار مختلف در حوزههای گوناگون دراستان یادآور شد: ۱۱۰ میراثمعنوی در آثار منقول و غیر منقول این استان شناسایی و مستند سازی شده است که از تعداد ۳۲ اثر واجد شرایط ثبت در آثار ملی هستند.

رحمتی همچنین در این خصوص از افزایش چشمگیر ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان زنجان خبر داد.

مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در پایان با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۴۳ هزار و ۴۱۹ نفر از آثار تاریخی این استان به طور رسمی بازدید کردند افزود:

این رقم در پنج ماه نخست امسال به ۲۴۴ هزار و ۹۶۰ نفر افزایش یافته است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز