خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در جمع خبرنگاران:

کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، دارای رشد ۱۲۲ درصدی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۰۰

در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به ۸۰ کتابخانه و رشد ۱۲۲ درصدی رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، گفت: در حال حاضر پنج باب کتابخانه خیری با ۵۰۰ درصد رشد در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی شامگاه دیروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب و اولین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به راه‌اندازی نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور و اینکه در سال ۸۳ حدود ۳۶ باب کتابخانه در استان زنجان فعال بود، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به ۸۰ کتابخانه و رشد ۱۲۲ درصدی رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۸۳ حدود ۱۵ هزار و ۷۳۲ مترمربع است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این زیربنا به ۳۰ هزار و ۳۸۶ مترمربع با رشد ۹۳ درصدی رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تعداد صندلی‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را ۲ هزار و ۳۰۰ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد صندلی‌های استان زنجان به ۵ هزار و ۳۶۲ صندلی رسیده و ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

رشد ۲۱۳ درصدی اعضای کتابخانه‌های زنجان

احمدخانی با بیان اینکه تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال ۸۳، حدود ۱۵ هزار و ۸۴۶ نفر بود، افزود: در حال حاضر این اعضا با ۶۶ هزار و ۴۹۶ نفر رسیده و ۲۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌‌های خیری تا سال ۸۳ وجود نداشت، گفت: در حال حاضر پنج باب کتابخانه خیری با ۵۰۰ درصد رشد در استان وجود دارد.

این مسئول فرهنگی در زنجان، با بیان اینکه کتابخانه‌های مشارکتی در استان تا سال ۸۳ دو باب بود، یادآور شد: در حال حاضر این کتابخانه‌ها به ۱۶ باب با رشد ۶۰۰ درصد رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه از وجود یک باب کتابخانه ویژه نابینایان و کم بینایان در زنجان خبر داد و گفت: این موضوع ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان دارد.

رشد ۳۰۰ درصد کتابخانه‌های سیار زنجان

احمدخانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه تا سال ۸۳ کتابخانه سیار در استان وجود نداشت، ادامه داد: در حال حاضر سه دستگاه کتابخانه سیار با ۳۰۰ درصد رشد در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا سال ۸۳ کتابخانه دیجیتال گویا برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا در استان وجود نداشت، افزود: در حال حاضر یک باب کتابخانه دیجیتال راه‌اندازی شده است.

این مسئول فرهنگی در استان با اشاره به اینکه جلسات نقد و بررسی کتاب در گروه‌های ۹ گانه به تعداد ۵۲۵ جلسه برگزار شده است، تصریح کرد: ۶۳ بخش دفاع مقدس در کتابخانه‌های استان بعد از سال ۸۳ راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه ۱۳ ایستگاه مطالعه بعد از سال ۸۳ در استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: یک باب نیز کتابخانه مرکزی در استان راه‌اندازی شده است که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدخانی در پایان تعداد نیروهای انسانی کتابخانه‌های عمومی استان را ۱۳۳ نفر در حال حاضر عنوان کرد و گفت: تا سال ۸۳ حدود ۷۰ نفر نیروی انسانی در کتابخانه‌های عمومی فعال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز