خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون عمرانی استاندار زنجان؛

سمینار توسعه عمران و شهرسازی استان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۱۲

ترسیم چشم انداز توسعه بخش عمران و شهرسازی، دستیابی به توسعه پایدار شهری و بهبود استانداردها و کیفیت زندگی در شهرهای استان از اهداف این همایش است.

معاون عمرانی استاندار گفت: ۴ برنامه کلیدی با عنوان، شهرسازی و مدیریت شهری، فنی و معماری، فرهنگ شهری و اقتصاد شهری بعنوان مهم‌ترین عوامل موثر بر توسعه بخشی استان احصاء شده‌اند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، در همایش توسعه عمران و شهرسازی استان به تشریح راهبرد‌ها و برنامه‌های تدوین شده در اتاق فکر عمرانی استان پرداخت و گفت: چشم انداز توسعه بخش عمران و شهرسازی، دستیابی به توسعه پایدار شهری و بهبود استاندارد‌ها و کیفیت زندگی در شهرهای استان است.

معاون عمرانی استاندار به تحلیل فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در استان در عرصه عمرانی و شهرسازی اشاره کرد و اظهار داشت: ۴ برنامه کلیدی با عنوان، شهرسازی و مدیریت شهری، فنی و معماری، فرهنگ شهری و اقتصاد شهری بعنوان مهم‌ترین عوامل موثر بر توسعه بخشی استان احصاء شده‌اند.

رحمتی با اشاره به برگزاری ۱۱ جلسه اتاق فکر عمران و شهرسازی به ریاست استاندار زنجان خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی توسعه عمران و شهرسازی استان زنجان در قالب ۴ موضوع استراتژیک کلی با ۱۲ راهبرد و ۳۳ طرح تدوین شده، بصورت پیش نویس در اختیار صاحب نظران قرار گرفته و پس از دریافت و اِعمال نظر کار‌شناسان این حوزه، سند نهایی برای برنامه ششم توسعه تدوین و عملیاتی خواهد شد.

ایجاد درآمد مستمر شهرداری‌ها، بهبود سیستم مدیریت شهری، بهبود حمل و نقل درون شهری، افزایش تحقق کاربری‌ها در طرح‌های توسعه شهری، بهبود مدیریت زیست محیطی، تقویت زیرساخت‌ها در مناطق حاشیه شهری، ساماندهی بافت فرسوده، احیاء ارزش‌های بنیادین معماری، ترویج حقوق شهروندی، ایجاد مزیت‌های جدید، تقویت اقتصاد شهری و توسعه استفاده از فناوری‌های نو مهم‌ترین راهبردهای ارائه شده در توسعه بخش عمران و شهرسازی است.

لازم به یاد آوری است که همایش توسعه عمران و شهرسازی استان، سومین همایش از ۴ برنامه ارائه نتایج اتاق‌های فکر استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز