خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در مراسم افطاری:

شاهد روند افزایشی بیماران کلیوی در زنجان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۰۰

انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان, گفت: از کل بیماران دیالیزی در این استان تنها ۳۵ درصد می توانند پیوند کلیه شوند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان, گفت: ۲۸۰ بیمار دیالیزی، ۴۲۰ بیمار تحت مراقبت و پیشگیری و ۶۰۰ بیمار پیوند کلیه در استان زنجان از کمک های انجمن حمایت از بیماران کلیوی بهره مند هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان, محمدرضا طهماسبی شامگاه دیروز در حاشیه مراسم افطاری با خانواده های بیماران کلیوی درجمع خبرنگاران گفت: شمار زیادی از بیماران دیالیزی این استان دارای ناراحتی قلبی، عروقی، کهولت سن و سایر بیماری ها نیز هستند که این مشکلات مانع از انجام پیوند موفق کلیه برای آنان می شود.

طهماسبی با بیان اینکه مصرف غذاهای پر جرب و عدم تحرک و, ورزش وبرخی موارد دیگر از جمله عوامل بروز بیماریهای کلیوی هستند اظهار داشت: بیماران دیالیزی هفته ای سه روز و هر بار چهار ساعت، زندگی خود را زیر دستگاه دیالیز سپری می کنند.

وی در این زمینه یادآور شد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با سابقه ای ۱۷۰ ساله قدیمی ترین انجمن در کشور است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان د رادامه خاطرنشان کرد: ۲۸۰ بیمار دیالیزی، ۴۲۰ بیمار تحت مراقبت و پیشگیری و ۶۰۰ بیمار پیوند کلیه در این استان از کمک های انجمن حمایت از بیماران کلیوی بهره مند هستند.

طهماسبی با اشاره به اقدامات مطلوب خیرین و دستگاههای اجرایی مرتبط در این راستا تصریح کرد: هر شهرستانی از استان زنجان که دارای بیمارستان است از یک انجمن حمایت از بیماران کلیوی فعال نیز برخوردار است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه هدف این انجمن فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از بیماری کلیوی برای عموم مردم است اظهار کرد: علاوه بر این، انجمن، مشکلاتی را که بیماران در راستای درمان و دیالیز با آن مواجه اند را برطرف می کند.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: ۴۵ درصد از بیماری های کلیوی از ناحیه دیابت و۲۵درصدˈ حاصل کم تحرکی، مصرف غذاهای چرب و غیر سنتی است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان, با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ تعداد این بیماران در کشور سه برابر خواهد شد گفت: متولیان امر سلامت و همه افرادی که دارای بیماری کلیه هستند باید بیش از گذشته در راستای مهار این بیماری در تلاش باشند تا این رقم روند کاهشی داشته باشد.

طهماسبی در این زمینه گفت: در زمان حاضر یک سوم بیماران کلیوی، دیالیز می شوند.

روند افزایشی بیماران کلیوی در زنجان

مدیر انجمن کلیوی زنجان با بیان اینکه ۲۶۱ بیمار کلیوی در زنجان وجود دارد گفت: در سالجاری با کمال تاسف شاهد افزایش رو به رشدی در ابتلا به بیماری کلیوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زنجان هستیم.

وی همچنین ادامه داد: در کشور ۱۷۰ مرکز انجمن کلیوی به طور منسجم فعالیت کرده و به تبع در استان زنجان هشت مرکز فعال دیالیز وجود دارد که در بیمارستانها مرکز استان و شهرستانها فعالیت می کنند.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان، تعداد بیماران دیالیزی استان زنجان را ۲۸۰ بیمار اعلام کرد و گفت: ۴۲۰ بیمار تحت مراقبت پیشگیری از ورود به مرحله دیالیز هم تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی هستند.

طهماسبی در ادامه تاکید کرد: ۶۰۰ بیمار پیوند کلیه در استان زنجان زندگی می‌کند و خوشبختانه این بیماران از چرخه دیالیز رها شده اند و ۱۰ بیمار دیالیز صفاقی در استان زنجان وجود دارد.

وی هزینه هر بیمار دیالیزی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در مدت یک سال برای هر بیمار دیالیزی ۱۷ میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به نقش اساسی و حائز اهمیت انجمن کلیوی دراین خصوص گفت: فعالیت این انجمن در سطح ملی و مشارکت مردم تاثیر مطلوب درراستای اقدامات موثر در جامعه دارد.

مدیر انجمن کلیوی استان زنجان با بیان اینکه تعداد این بیماران در زنجان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است یاد آورشد: سرمایه‌گذاری برای پیشگیری بهترین راه برای کاهش ورود بیمار به انجمن است بنابراین باید دستگاههای متولی تهمیدات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی د راین خصوی پیشگیری از ورود بیماران به مرحله دیالیز را از اهداف مهم انجمن کلیوی اعلام کرد و گفت: ۳۵ درصد بیماران دیالیزی می توانند پیوند کلیه شوند و افرادی که پیوند کلیه نمی شوند مشکلات زیادی دارند.

طهماسبی در پایان تاکید کرد: متاسفانه تعداد بیماران در زنجان نسبت به استانهای دیگر رو به افزایش است.
.
گفتنی است: در پایان این مراسم به سه نفر از زوج های جوان تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان هدایایی اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز