خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان:

گسترش روحیه مشارکت مردمی در طرح های آبرسانی روستاها

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۵۹

تدوین برنامه مشخص و مطالعه شده از بعد فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی و حقوقی جهت تشکیل مجمع خیرین آبرسان و گسترش روحیه مشارکتهای مردمی در امر آبرسانی روستاها با اولویت بندی روستاهای فاقد و سطح دو از جمله برنامه ریزی های صورت گرفته برای جلب مشارکت مردمی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان آب و فاضلاب روستایی زنجان, بااشاره به اینکه جذب مشارکت های مردمی در تامین آب شرب روستاها منجر به کاهش ۲۰درصدی اعتبارات ملی و استانی می شود، تصریح کرد: وجود روحیه مشارکت مردمی نقاط مختلف این استان، استقبال خیرین و دهیاران و بخشداران در بحثمشارکت و تاثیر پذیری مشارکت در مدیریت الگوی مصرف توسط مشترکین روستایی و افزایش شاخص بهره مندی آب شرب روستاها از دیگرعلت های تشکیل مجمع خیرین آب رسان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نجان, رضا کابلی امروز با اعلام این خبر خاطر نشان ساخت: تدوین برنامه مشخص و مطالعه شده از بعد فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی و حقوقی جهت تشکیل مجمع خیرین آبرسان و گسترش روحیه مشارکتهای مردمی در امر آبرسانی روستاها با اولویت بندی روستاهای فاقد و سطح دو از جمله برنامه ریزی های صورت گرفته برای جلب مشارکت مردمی است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با توجه به موفقیت آمیز بودن پروژه های مشارکت مردمی که به بهره برداری رسیده و تشویق روستاهای استقبال کننده در حال حاضر شاهد حضور چشمگیر روستاها در جهت آبرسانی با مشارکت اهالی هستیم.

وی افزود: یکی از دلایل شروع مشارکت های مردمی کاهش ۲۵درصدی اعتبارات ملی و استانی نسبت به سال های گذشته و همچنین کاهش ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات با توجه به وضعیت بحران اقتصاد کشور می باشد.

کابلی با اشاره به اینکه پتانسیل روحیه مشارکت در نقاط مختلف استان زنجان به چشم می خورد، خاطر نشان ساخت: محدودیت منابع جاری شرکت به دلیل بالا بودن هزینه ها، استقبال خیرین و بسیج سازندگی و… در خصوص مشارکت، تاثیرپذیری مشارکت در مدیریت الگوی مصرف توسط خود مردم از دیگر عوامل مشارکت مردم در پروژه های آبرسانی روستایی است.

مدیرعامل شرکت آبفار تصریح کرد: افزایش شاخص بهره مندی آب شرب روستاها، برداشتن باری از دوش دولت با توجه به وضعیت موجود و سیاست اقتصاد مقاومتی دولت از دیگر دلایل تشکیل مجمع خیرین آب رسان می باشد.

این مقام مسئول تعداد پروژه های آبرسانی به اتمام رسیده با مشارکت مردم را ۷ طرح اعلام کرده و افزود: در این پروژه ها ۱۲۰۱ خانوار با ۴۵۰۰ جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

کابلی با بیان اینکه ۲۱ کیلومتر خط انتقال در این پروژه ها کار شده است، تصریح کرد: اصلاح و احداثشبکه توزیع به وسعت ۳۰کیلومتر، احداث۲۰۰ مترمکعب مخزن، احداثو لایروبی قنات با ۴۵ متر از دیگر فعالیت های انجام گرفته در پروژه های مشارکت مردمی است.

وی اعتبار هزینه شده در این ۷ پروژه را رقمی بالغ بر ۱۲ هزار میلیون ریال اعلام کرد و تصریح نمود: عمده اعتبار ریالی این طرح بر عهده اهالی روستاها بوده است که با مشارکت خود، شرکت آبفار را در زمینه آب رسانی یاری رساندند.

مدیر عامل شرکت آبفار پروژه های مشارکت مردمی در دست اقدام را ۱۷ طرح اعلام کرده و گفت: با اجرای این طرح های آبرسانی ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با ۹ هزار جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز