خبرگزاری کار ایران

طراح و ناظر فنی پروژه پژوهشی فضای حاوی نمک زنجان خبر داد

بررسی عملکرد تنفسی ۶۰ کودک زنجانی در فضای پژوهشی حاوی نمک

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۰۱۱

طراح و ناظر فنی پروژه پژوهشی فضای حاوی نمک زنجان از بررسی عملکرد تنفسی ۶۰ کودک زنجانی در اتاق نمک در زنجان خبر داد.

طراح و ناظر فنی پروژه پژوهشی فضای حاوی نمک زنجان, گفت: ‌ در نخجوان و برخی کشورهای اروپایی نیز نمونه‌هایی از این طرح وجود دارد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " مهدی غلامی, شامگاه دیروز در مراسم افتتاح پروژه پژوهشی تاثیر فضای حاوی نمک از معادن چهرآباد و دوزکند بر بهبود عملکرد دستگاه تنفس در زنجان, گفت: طرح پژوهشی تاثیر فضای حاوی نمک از معادن چهرآباد و دوزکند بر بهبود عملکرد دستگاه تنفس برای نخستین بار در کشور در زنجان اجرایی می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت در زنجان اجرا می‌شود، تاکید کرد: پس از اتمام فاز مطالعاتی، این طرح در حال حاضر به صورت عملی در زنجان اجرا می‌شود.

غلامی با بیان اینکه برخی کشورهای دنیا تجربه اجرای این طرح را دارند، تصریح کرد: منابع اینترنتی در این زمینه بسیار کم است.

این مسئول در زنجان با اشاره به اینکه در تهران نیز این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده است، یادآور شد: ‌ در نخجوان و برخی کشورهای اروپایی نیز نمونه‌هایی از این طرح وجود دارد.

غلامی در ادامه با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن در ماه‌های پاییز و زمستان این طرح با تاخیر انجام می‌شود، بیان داشت: این طرح در فصل بهار به دلیل افزایش عوارض آسم و آلرژی در زنجان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار می‌توان از نتایج حاصله اطمینان بیشتری داشت، یاد آورشد: این پروژه به صورت آزمایشی در زنجان اجرا می‌شود.

طراح و ناظر فنی پروژه پژوهشی فضای حاوی نمک زنجان, در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در این اتاق بیماران مراحل درمان را طی می‌‌کنند، گفت: کودکان به صورت تصادفی برای اجرای طرح در نظر گرفته می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه ابتدا آزمایش نفس‌سنجی برای کودکان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌ با مقایسه نتایج حاصله امکان دستیابی به اطلاعات نهایی حاصل می‌شود.

وی با اشاره به همکاری مطلوب اداره کل میراثفرهنگی زنجان در این طرح خاطرنشان کرد: این اتاق طراحی شده و برای اجرای طرح آماده است.

این مسئول با بیان اینکه کودکان ۶ تا ۱۴ سال در این طرح همکاری می‌کنند، افزود: ۶۰ نفر برای اجرا در فاز نخست در نظر گرفته شده است.

طراح و ناظر فنی پروژه پژوهشی فضای حاوی نمک زنجان, در پایان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در زنجان اجرا می‌شود، خاطرنشان شد: نتایج این طرح در آینده اعلامخواهد شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز