خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی کشور در زنجان:

تشکیل شورای عالی ایمنی ترافیک کشور از ضروریات است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۸۶۱

شکیل شورای عالی ایمنی ترافیک کشور از ضروریات جامعه امروز است / در سال اقتصاد مقاومتی نیازمند کاهش تلفات جاده‌ای هستیم / موضوع ترافیک یک مبحثچند وجهی است و می‌توان از ابعاد مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

عضو هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی کشور گفت: تشکیل شورای عالی ایمنی ترافیک کشور از ضروریات جامعه امروز است.
به گزارش خبرنگار «ایلنا» محسن می‌رانصاری عضو هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی کشور امروز(۳۱ اردیبهشت) در سومین همایش ملی تصادفات جاده‌ای و سوانح ریلی و هوایی اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی نیازمند کاهش تلفات جاده‌ای هستیم.
وی به ترسیم الگوی توسعه مدیریت ایمنی ترافیک کشور اشاره کرد و یادآور شد: موضوع ترافیک یک مبحثچند وجهی است و می‌توان از ابعاد مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز در جهان یک می‌لون و ۱۰۰ هزار نفر در دنیا در حوادثجاده‌ای کشته شده‌اند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود با ادامه این روند میزان تلفات جاده‌ای در سال ۲۰۲۰ به ۱.۹ میلیون نفر و در سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ میلیون نفر در جهان برسد.
می‌رانصاری به معضلات مربوط به مدیریت جاده‌ها اشاره کرد و افزود: در کشور ایران تلفات نیروی انسانی در تصادفات جاده‌ای به عنوان دومین معضل مرگ و میر معرفی شده است.
به گفته این مقام مسئول در ایران هفت درصد از نرخ تولید ناخالص ملی صرف تلفات جاده‌ای می‌شود.
عضو هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی کشور با یادآوری اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار نفر براثر تصادفات رانندگی جان باختند، تصریح کرد: امروزه علاوه بر عوامل تاثیرگذار بر ایمنی راه و وسائل نقلیه باید بر روی مدیریت نیز تاکید شود.
میرانصاری به شباهت‌های ایران با کشور آلمان در نسبت جمعیتی و میزان خودروهای موجود در این دو کشور پرداخت و گفت: آلمان با ۸۰ میلیون نفر جمعیت و ۴۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۳ در حدود ۴ هزار نفر کشته در تصادفات جاده‌ای داشته است.
وی با یادآوری اینکه سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ به عنوان دهه ایمنی معرفی شده است، گفت: براساس هدف گذاری سازمان ملل باید میزان تلفات جاده‌ای تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ درصد کاهش یابد و در ایران نیز باید کشته‌های رانندگی در پایان سال به ۱۱ هزار و ۲۰ نفر در سال کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه توسعه مدیریت ایمنی ترافیک یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: تشکیل شورای عالی ایمنی ترافیک کشور از ضروریات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز