خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبرداد:

شناسایی ۱۶ هزار و ۶۶۰ معلول در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۵۵

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از شناسایی ۱۶ هزار و ۶۶۰ معلول در استان زنجان خبر داد. / اطلاعات ۲ هزار و ۴۶۰ معلول در نرم افزار ICF پایش شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان, گفت: در شهریور ماه سالجاری مرکز توانبخشی استان با مساعدت خیرین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا "، مرتضی مکاریان مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز(۲۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره شناسایی ۱۶ هزار و ۶۶۰ معلول در استان زنجان اظهار کرد: تاکنون اطلاعات ۲ هزار و ۴۶۰ معلول در این نرم افزار پایش شده است.

مکاریان, از صدور کارت شناسایی الکترونیکی برای معلولان خبر داد و افزود: با استقاده از این کارت معلولان می توانند از خدمات در نظر گرفته شده برای این قشر حتی در عرصه های فراملی برخوردار شوند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در نرم افزار ICF شدت معلولیت هریک از معلولان شناسایی و براساس آن از خدمات ارائه شده برخوردار می شوند، افزود: تعیین شدت معلولیت در کمیسیون های پزشکی می تواند در معافیت خدمت سربازی موثر باشد.

مکاریان به طرح توانبخشی مبتنی برای خانواده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در زمینه توزیع وسایل کمک توانبخشی با رشد ۸۱ درصدی مواجه بودیم.

به گفته وی ۴۸۷ معلول از خدمات مراکز توانبخشی روزانه و ۵۰۹ معلول از خدمات مراکز توانبخشی شبانه برخوردار می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۶۹۷ میلیون یارانه برای مددجویان در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سنوات گذشته با رشد ۱۰۲۵ درصدی مواجه بود.

وی همچنین از راه اندازی مرکز توانبخشی در استان زنجان با مساعدت خیرین خبر داد و افزود: این مرکز شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود به مناسب سازی ۲۴۸ باب از منازل مددجویان اشاره وگفت: این طرح در سال جاری نیز با شدت در حال پیگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز