خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

فعالیت های مطلوب فرهنگی از ارکان اساسی دانشگاه هاست

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۵۲۶

معاون فرهنگی واموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان, گفت:: استان زنجان با توجه به افزایش رشته از ۱۳ رشته به ۵۳ رشته پزشکی نیازمند توجه ویژه خیرین ومسئولین دراین زمینه است.

معاون فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: یکی از ارکان اساسی دانشگاه ها، فعالیت های مطلوب فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسنی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته خوابگاه های دانشجویی با شعار منطقی سازی ارائه امکانات رفاهی وامور دانشجویی دانشگاه ها گفت: یکی از ارکان اساسی دانشگاه ها، انجام فعالیت های مطلوب فرهنگی با مشارکت دانشجویان است.

محسنی با بیان اینکه این رکن اساسی دانشگاه ها با ارتقاء ارائه خدمات شاهد رشد علمی در جامعه خواهند بود، افزود: بحثتامین رفاهی دانشجویان یکی از مهمترین مسائل در پذیرش دانشجویان غیر بومی محسوب می شود.

وی در این زمینه بومی گزینی دانشجویان را دارای اهمیت اساسی عنوان کرد و گفت: در پذیرش دانشجویان غیر بومی دراستان ها باید به مسائل رفاهی تفریحی و فرهنگی خوابگاهی توجه ویژه شود.

محسنی در این خصوص با اشاره به هفته خوابگاههای دانشجویی از ۲۶-۲۰ اردیبهشت تصریح کرد: اولین روز این هفته خوابگاه و مدیریت بهتر نام گذاری شده است.

وی، به ترتیب روز دوم این هفته را خوابگاه و مشارکت دانشجویی، خوابگاه وبهداشت روحی روانی، خوابگاه وتعامل فرهنگی، خوابگاه، ورزش و نشاط عنوان کرد و افزود: برگزاری سومین جشنواره آشپزی دانشجویی با سرو غذاهای بومی محلی با حمایت شرکت شیر پگاه از برنامه های روز سوم این هفته خواهد بود.

وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را در استان زنجان ۳۱۰۰ دانشجو با ۱۸۶۰ دانشجویی غیر بومی برشمرد وگفت: خوابگاههای این دانشگاه در دو گروه خوابگاه های دولتی و خود گردان است که این معاونت بر فعالیت های این خوابگاه های خود گردان فقط نظارت دارد.

محسنی تعداد دانشجویان پسر مستقر درخوابگاههای دولتی را در ۶ باب با تعداد ۴۶۰دانشجو ودختران رادر ۴باب خوابگاه با ۷۰۰نفر دانشجو عنوان کرد.

این مسئول اظهار داشت: در خوابگاه های این دانشگاه ۱۱۶۰ نفر دانشجو مستقر هستند که در پایان تحصیلات مبلغ۳۲هزار تومان هزینه هر ماه خوابگاهی است که به صورت اقساط از دانشجویان دریافت وبه حساب صندوق رفاه دانشجویی واریز می شود؛ وی همچنین مبلغ دریافتی هزینه خوابگاههای دانشجویی خود گردان را ماهانه ۹۵هزار توامان بیان کرد.

وی سرانه فضای خوابگاهی در استان زنجان را در حد متوسط اعلام کرد وافزود: استان زنجان با توجه به افزایش رشته از ۱۳ رشته به ۵۳ رشته پزشکی نیازمند توجه ویژه خیرین ومسئولین دراین زمینه است.

معاون فرهنگی واموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، پذیرش دانشجوی در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی و غیره را در این دانشگاه مستلزم تجهیزات و امکانات و تامین زیر ساختهای ارائه خدمات مطلوب در حوزه های وبخش های مختلف در این زمینه مهم دانست.

محسنی وجود ۱۳ نشریه دانشجویی فعال و تشکل های دانشجویی وفعالیت ۹کانون در بخشهای وحوزه های مختلف را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه در آینده نزدیک واگذاری طرح پخت وتوزیع غذایی دانشجویی را به بخش خصوصی در دستور کار خود دارد.

وی همچنین دراین زمینه با بیان اینکه معاونت فرهنگی ودانشجویی در راستای اعتلای فرهنگی دانشجویان در سالجاری شاهد برگزاری جشنواره ها ومسابقات خواهد بود، از برگزاری ششمین جشنوراه فرهنگی هنری دردانشگاه شهید بهشتی تهران در شهریور ماه سالجاری خبر داد.

این مسئول حوزه دانشجویی در زنجان تصریح کرد: این جشنواره با شعار هویت ایرانی اسلامی ودانشجوی با نشاط وامیدوار با موضوع مصرف دارو، وعترت با سبک زندگی پیامبر اعظم و با محورهای هنری - ادبی - پژوهش و فناوری اطلاعات و کتابخوانی غیره خواهد بود.

محسنی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره مسابقات کشوری قران با حضور ۸۰۰ دانشجو به همت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در شهریور ماه سالجاری تاکید کرد: این معاونت در صدد است به منطور ایجاد فضای شور و نشاط دانشجویی در داخل خوابگاه ها و مجموعه امور فرهنگی را در کنار آموزشهای علمی به صورت متنوع اجرایی کند.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی برای مشارکت وحضور خیرین در این راستا را مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تمامی خیرین برای مشارکت در تجهیز وتوسعه وتاسیس و بروز رسانی خوابگاههای دانشجویی طلب همراهی می کند.

محسنی در ادامه استهلاک خوابگاههای دانشجویی را در زنجان مهم دانست وگفت: پراکندگی و غیر استاندارد بودن برخی خوابگاه ها در استان در کیفیت ارائه خدمات تاثیرگذار است.

وی دراین راستا فعالسازی کمیته استاندارد سازی فضاهای خوابگاهی دانشجویی را مهم ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز