خبرگزاری کار ایران

توسط معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان صورت گرفت؛

اقدامات حوزه سلامت و بهداشت کمیته امداد زنجان تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۴۶

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان، اقدامات حوزه سلامت و بهداشت این نهاد را طی سال گذشته تشریح کرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان، گفت: در راستای ارائه این نوع خدمت ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، کمال حسنی اظهار کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد به ویژه زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت‌های این نهاد است و با توجه به اینکه سلامت نیز نقش غیرقابل انکاری در توانمندسازی خانواده‌ها دارد، از همین رو سالانه خدمات مختلفی در این بخش به مددجویان ارائه می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: اداره بهداشت و درمان کمیته امداد در پنج سرفصل کاری از جمله خدمات پیشگیرانه و بهداشتی، بیمه خدمات درمانی و بیمه‌های پایه، ارائه بیمه‌های مکمل(پرداخت هزینه‌های غیر بیمه‌ای)، کمک به سوء تغذیه کودکان و توسعه بیمه‌های اجتماعی به مددجویان این نهاد خدمات ارائه می‌کند.

حسنی در ادامه با تشریح فعالیت‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه این نهاد در راستای ارتقای سطح سلامت خانواده‌ها تصریح کرد: این خدمات در قالب ۱۳ طرح به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته خدمات پیشگیرانه کمیته امداد با صرف اعتبار یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال و در هشت شهرستان استان با اجرای ۱۲۷ طرح ارائه شده است، بیان کرد: در مدت مذکور ۶ هزار و ۱۳۸ مددجو در قالب این طرح از این نوع خدمات بهره‌مند شدند.

این مسئول با بیان اینکه عمده فعالیت‌های انجام شده در قالب خدمات پیشگیرانه اغلب در زمینه آموزش بهداشت، توزیع اقلام بهداشتی در بین جامعه هدف به تناسب نیاز آن‌ها ارائه شده است، گفت: در راستای ارائه این نوع خدمت ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به احداثسرویس‌های بهداشتی برای منازل مسکونی مددجویان با صرف اعتبار بالغ بر ۸۴ میلیون ریال در سال گذشته سعی شده است نیازهای اولیه بهداشتی در مناطق محروم استان تامین گردد.

وی بیان کرد: طی سال۹۲ برای توزیع سبد غذایی بین بیماران خاص و صعب العلاج زیر پوشش کمیته امداد نیز ۳۳۴ میلیون و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی در ادامه میزان اعتبار هزینه شده برای بهداشت دهان و دندان مددجویان را ۹۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: همچنین طی سال گذشته برای ارائه خدمات بهداشتی اردوگاهی نیز ۲۹ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال اعتبار هزینه شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به هزینه ۶۰ میلیون ریالی کمیته امداد برای انجام معاینات دوره‌ای مددجویان طی سال گذشته تصریح کرد: طی مدت مذکور در راستای بهسازی محیطهای خودکفایی نیز ۱۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار هزینه شده است.

حسنی میزان اعتبار هزینه شده در راستای ارزیابی سلامت ۲۰۰ نفر از زنان ۳۰ تا ۶۰ سال زیر پوشش این نهاد از نظر دیابت با اولویت سرپرست خانوار بودن ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی در مناطق روستایی انجام می‌شود، ولی کمیته امداد برای غربالگری همه زنان سرپرست خانوار این طرح را در مناطق شهری انجام داد.

وی همچنین به هزینه ۲۴۰ میلیون ریال کمیته امداد در راستای بینایی سنجی مددجویان زنجانی تصریح کرد: همچنین در راستای حمایت از بیمارانی که اختلالات رفتاری دارند نیز ۲۰ میلیون ریال توسط این نهاد هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان در ادامه میزان اعتبار هزینه شده در راستای تکریم سالمندان را ۱۱۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شده است.

این مسئول همچنین از اجرای طرح دیگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ابهر، زرین رود و سلطانیه نیز به تعداد ۳۹۹ نفر خبر داد و بیان کرد: برای سلامتی دختران در شرف ازدواج تحت حمایت یک سری از آزمایش‌های عمومی و معاینه زنان انجام شده و ۸۰ میلیون ریال در این راستا هزینه شد.

حسنی در ادامه دومین پارام‌تر را در تامین سلامت مددجویان این نهاد کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال را اعلام کرد و گفت: سال گذشته در این زمینه ۵ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شد، اظهار داشت: ۷۵ درصد از این کودکان از افراد غیرتحت پوشش کمیته امداد بودند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کودکان تحت پوشش این طرح از طریق مرکز بهداشت معرفی شده بودند، اضافه کرد: در قالب این طرح ماهیانه ۵۰۰ هزار توسط کمیته امداد هزینه شده و محتوای سبد نیز توسط کار‌شناسان مرکز بهداشت تشخیص و به کودکان ارائه می‌شود.

وی سومین بخش از خدمات کمیته امداد را در بحثبیمه‌های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در بخش بیمه‌های اجتماعی نیز ۳ هزار و ۹۰۰ خانوار شهری و روستایی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

این مسئول تصریح کرد: در این راستا ۳۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال توسط امداد هزینه شده و مددجویان با بهره‌مندی از این نوع بیمه می‌توانند از خدمات بیمه بازنشستگی بهره‌مند شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان در ادامه با توضیح نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای به مددجویان از آغاز اردیبهشت ماه امسال بیان کرد: از مدت مذکور سرانه درمان بیمه‌های اجتماعی توسط امداد پرداخت نشده و در راستای کمک به رفع هم پوشانی‌های بیمه‌ای تلاش می‌شود، افراد مشمول این نوع بیمه‌ها در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از دفترچه بیمه‌های روستایی استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به استفاده مددجویان مشمول بیمه خویش فرما از دفترچه‌های درمانی خود گفت: همچنین بقیه زنان شهری زیر۵۰ سال نیز از آغاز اردیبهشت ماه از خدمات درمانی طرح پزشک خانواده استفاده خواهند کرد.

حسنی در پایان با تاکید بر اینکه با در پیش گرفتن روند مذکور مددجویان نباید از قطع خدمات درمانی نگران نباشند، به مددجویان اطمینان داد که سرانه بازنشستگی آن‌ها توسط امداد و طی فرآیندهای خاص به تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز