خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی استان زنجان خبرداد:

نهمین همایش دانش آموزی نجوم در زنجان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۵۸

دبیر همایش دانش آموزی نجوم از برگزاری نهمین همایش دانش آموزی نجوم در کانون سهرودی زنجان خبر داد.

مسئول کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی استان زنجان، گفت: زندگی و تحول ستارگان و نحوه شکل گیری منظومه شمسی از موضوعات ویژه مقطع اول دبیرستان است.

مسئول کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی استان زنجان امروز با اعلام این خبر به خبرنگار «ایلنا» در زنجان، اظهار داشت: نهمین همایش دانش آموزی نجوم فردا(۸ اردیبهشت) با حضور دانش آموزان و مسئولان استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۸۸ مقاله به این همایش ارسال شده است، خاطرنشان کرد: این همایش ویژه دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی اول و دوم دبیرستان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ۲۷۱ مقاله توسط دختران دانش آموز و ۲۱۷ مقاله توسط پسران دانش آموز به این همایش ارسال شده است، افزود: در این همایش دانش آموزانی از استان‌های قزوین و همدان حضور دارند.

رحمانیان به موضوع مقالات این دوره از همایش اشاره کرد و گفت: زندگی و تحول ستارگان و نحوه شکل گیری منظومه شمسی از موضوعات ویژه مقطع اول دبیرستان است.

به گفته وی، دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان نیز مقالات خود را در موضوعات فیزیک ستارگان، سیارات فرا زمینی، ساخت ابزار‌ها و نرم افزارهای نجومی و عکاسی نجومی به این همایش ارسال کردند.

مسئول کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان اضافه کرد: در این همایش ۳۲ مقاله بر‌تر ارائه خواهد شد.

توجه به علم نجوم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین علوم در ایران، آشنایی دانش آموزان با مقالات علمی و دانشمندان این علم، ترویج امر تحقیق و پژوهش و گسترش علم نجوم در بین دانش آموزان از اهداف برگزاری این همایش عنوان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز