خبرگزاری کار ایران

نیمه دوم خرداد در استان زنجان صورت می گیرد؛

جشن ییلاق در زنجان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۸۶

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان, گفت: نیمه دوم خرداد امسال جشن ییلاق در شهرستان زنجان برگزار می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، گفت: نیمه دوم خرداد امسال جشن ییلاق در شهرستان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اعلام این خبر، گفت: جشن در اولین دوره به خاطراینکه با مشارکت اهالی بومی منطقه با برگزاری بازیهای سنتی بومی، موسیقی آشیقی و سایر برنامه‌های جنبی برگزار شد، نسبت به دومین دوره در سطح مطلوبی برگزار شد.

بهمن اسکندری، جشن ییلاق را فرصت مغتنمی برای آشنایی گردشگران با مشکلات زندگی عشایری و آداب و سنن آن‌ها و نیز جاذبه‌های طبیعی منطقه برای گردشگران معرفی کرد.

وی، بر لزوم مستقر شدن امکانات بهداشتی در مناطق عشایری تاکید کرد و افزود: در استان زنجان در نقاط مختلف مناطق بکر ناشناخته فراوانی وجود دارد که باید با برنامه ریزی برای گردشگران و دوستداران طبیعت معرفی شود.

این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری جشنواره‌های موفق آش و قوچ در استان عنوان کرد: مشابه این برنامه‌ها را می‌توانیم در جشنواره ییلاق برگزار کنیم و یا تلفیقی از این قبیل برنامه‌ها می‌تواند، به جشنواره حال و هوای دیگری بدهد.

اسکندری، برگزاری جشنواره امسال در زمان مناسب را فرصت مناسبی برای طبیعت دوستان، رسانه‌ها و عکاسان خبری برای شناسایی ظرفیت‌های بالقوه برای عموم عنوان کرد و با اشاره به محدود بودن امکانات دولتی خاطر نشان کرد: توان بخش خصوصی برای جذب توریسم و معرفی منطقه می‌تواند در معرفی مناطق گردشگری طبیعی استان حائز اهمیت باشد.

وی، افزود: این جشنواره فرصت مناسبی است تا مردم و مسئولان مشکلات سد راه عشایر را از نزدیک نظاره گر باشند.

این مقام مسئول، گفت: در استان ظرفیت بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دامی وجود دارد و متاسفانه به بهره برداران، دامداران و عشایر سطح استان کمتر توجه شده است.

اسکندری در پایان،، نقش عشایر را در تولید گوشت دامی، پشم و نیز رونق صنعت لبنیات مهم دانست و ورود گردشگر برای معرفی زندگی بیشتر عشایر سطح استان و نگاه تخصصی به حوزه جاذبه‌های طبیعی را مهم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز