خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد:

استقرار ۲۱ پست در قالب اکیپ های امداد رسانی نوروز در سطح جاده های استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۴۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از ایجاد چهار خیمه نماز در عوارضی زنجان - قزوین، ورودی شهرستانهای ماهنشان، قیدار و زرین آباد به ایجرود در طرح نوروزی امسال خبر داد.

ایلنا: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: ۲۱ پست در استان زنجان با حضور ۸۴۰ نفر روز در قالب اکیپ های امداد رسانی در سطح جاده های استان زنجان مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان، علی طاهری در جمع خبرنگاران به تشریح طرح نوروزی هلال احمر در بخش امداد و نجات جاده ای و راهنمای مسافران نوروزی پرداخت و اظهار داشت: این طرح از(۲۶ اسفند) در استان آغاز و تا(۱۶ فروردین) سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی از استقرار یکهزار و ۲۲۰ امدادگر در هشت پایگاه ثابت و ۶ پایگاه سیار در قالب این طرح خبر داد و افزود: در همین راستا پایگاه های هلال احمر به خودروهای آمبولانس و موتورسیکلت و خودروهای نجات مجهز هستند.

به گفته طاهری یک دستگاه بالگرد هلال احمر نیز به صورت نمادین در ۱۰ روز اول اجرای این طرح در پایگاه های ثابت حاضر خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به ندای امداد به شماره ۱۱۲ اشاره کرد و افزود: این تلفن گویا به مدت ۲۴ ساعت آماده راهنمایی و امدادرسانی به مسافران و هم استانی ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شعار امسال هلال احمر در طرح های نوروزی را " بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم " عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ۲۱ پست در استان زنجان با حضور ۸۴۰ نفر روز در قالب اکیپ های امداد رسانی در سطح جاده های استان زنجان مستقر خواهند شد.

وی همچنین از استقرار چهار خیمه نماز در این ایام در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: این خیمه ها در عوارضی زنجان - قزوین، ورودی شهرستانهای ماهنشان، قیدار و زرین آباد به ایجرود ایجاد می شوند.

این مقام مسئول همچینن به طرح " قرآن بخوانیم، جایزه بگیریم " در پایگاه های هلال احمر اشاره کرد و افزود: تست فشار خون و توزیع بروشورهای اماکن دینی نیز از دیگر خدماتی است که در این پایگاه ها ارائه خواهد شد.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح سهاب در گنبد سلطانیه، بنای رختشویخانه، غار کتله خور و امامزاده سید ابراهیم(ع) استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این طرح امدادگران مجهز به جعبه کمکهای اولیه در این بناها مستقر خواهند شد.

وی به اجرای طرح بازآموزش امدادگران قبل از آغاز این طرح اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز ۲۴۰ هزار نفر از امدادگران در این دوره شرکت کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه با تامین اعتبارات مورد نیاز در زمینه تکمیل طرحهای نیمه تمام در استان شاهد افتتاح اولیه طرحهای عقب افتاده دراین زمینه خواهیم بود.

وی از جمله این طرحها مهمترین طرح را طرح پایگاه امداد ونجات شمالغرب برشمرد وخاطر نشان شد: فاز اولیه این طرح در شهریور ماه ۹۳افتتاح خواهد شد.

" درحاشیه ": در پایان این نشست خبری، روابط عمومی محترم مجموعه ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران در بحثاطلاع رسانی هدیه ای به نمایندگان رسانه ها هدیه ای اعطاء می نمایند که البته هدیه بعضی ها!! کمی متفاوت بوده؟

البته مدیر محترم روابط عمومی در صدد توجیه این کار برآمدند؛ که ماهم قبول کردبیم؟!

در این نشست از طرف مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، ابتدا اعلام شد از خبرنگاران حاضردر این نشست با هدیه ناقابل " پتوی مسافری " تقدیر می شود، که در ادامه بنا به دلایلی از سه خبرگزاری و دو یا سه خبرنگار روزنامه سراسری تجلیل ویژه " نقدی " بعمل آمد، که این حرکت گرچه به ظاهر از چشم تیز بین برخی خبرنگاران در امان ماند ولی در جواب برخی اعتراضات خبرنگاران گفته شده: چون در فلان بازدید تجلیل شوندگان حضور داشتند و یا اینکه چیزی نبوده " یک قبص یک فاکتور قبلی بوده وغیره!

خلاصه نگاه تبعیض آمیز به برخی خبرگزاریها مخصوصا مقایسه واهمیت دادن به خبرگزاریهای دولتی حداقل در استان زنجان همواره وجود داشته ودارد و می رود که خدا می داند!

مدیر، مدیر عامل ومسئولین روابط عمومی های برخی دستگاههای دولتی وغیر دولتی برخی از این موارد گرچه به کرات از طرف برخی از ارگانها وسازمانهای مردم نهاد وغیره دیده می شود ولی شما بدانید وایمان داشته باشید " اصحاب واقعی مطبوعات وخبرنگاران رسانه های دیگرکه وابسته به جایی نیستند ومستقل کار می کنند از این حرکات هیچ گاه خم به ابرو نمی آورند، چرا که هدف این خبرنگاران والاتر وبالاتر از انعکاس یک خبر فصلی ومقطعی است وآنان برای همیشه این شغل را با حفظ کرامت انسانی با عشق وعلاقه انتخاب کرده اند که خداوند روی رسان است وبس.

واما یک نکته قابل توجه به افرادی که در مورد خبرنگاران واقعی دارای شک وشبه هستند وهمه را به یک چشم می بینند، مسئولینی که خبرنگاران را دعوت به جلسه ای می کنید باید بدانند خبرنگاران صاحب کانون تبلیغاتی و آگاهی نیستند که همواره برای تعریف وتمجید دعوت شوند ویا بتوان آنها را با پرداخت مبلغی وادار به نوشتن ویا ننوشتن کرد؟

اگر درسخنان اخیر رئیس جمهور در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مطبوعات وخبرگزاریها هم دقت شود گفته شد: که تبعیض در بین مطبوعات، خبرگزاریها و خبرنگاران آن مجموعه اصولا صحیح و قابل قبول نخواهد بود.

گفتنی است: خبرنگاران خبرگزاری ایلنا در هر برنامه ای که از طرف مدیر ویا مسئول روابط عمومی ان مجموعه دعوت شده باشند حضور پیدا می کنند ولا غیر.

دراین نشست خبری نیز از خبرنگاران خبرگزاریهای فعال استان از جمله خبرنگار خبرگزاری ایلنا دعوت شده بود وخبرگزاری ایلنا هم بنا به وظیفه و رسالت خبری در این جلسه حضور داشت وانتظار هیچ تجلیل وتقدیر را هم نداشت.

اما خبرنگار خبرگزاری ایلنا این را وظیفه خود می داند که بگوید این حرکات از دید یک خبرنگار که سالها دراین زمینه فعالیت داشته پنهان نمی ماند واین حرکت را نیز هیچ تعبیر نمی کند.

" شماره همراه مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان: ۰۹۱۲۲۴۱۶۶۱۷آقای اسماعیل خردمند "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز