خبرگزاری کار ایران

مشاور انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

مربیان بهداشت ناحیه دو زنجان با بیماری های کلیوی آشنا می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۵

انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در راستای نهادینه کردن پیشگیری از افزایش روزافزون بیماری های کلیه در میان افراد جامعه، یک دوره آموزش مربیان بهداشت مدارس ناحیه دو زنجان در جهت آشنایی آنان با بیماری های کلیوی، برگزار کرد.

زنجان: مشاور انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان طی جلسه‌ای در سالن بینش زنجان گفت: هدف از این کلاس‌های آموزشی شناسایی افرادی است که دارای علائم اولیه بیماری‌های کلیوی هستند تا از بروز خطرهای احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، گلزار باباخانی امروز با اعلام این خبر ادامه داد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در تلاش است تا مردم جامعه نسبت به علایم و نشانه‌های بیماری آگاهی پیدا کرده و در پیشگیری از این بیماری‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دیابت، فشارخون، کم تحرکی، مصرف غذاهای غیر سنتی و اضطراب‌های روزانه از جمله عواملی هستند که بیماری‌های کلیه را افزایش می‌دهند.

در ادامه پزشک متخصص داخلی تاکید کرد: مصرف آب به میزان لازم از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

دکتر کشکولی افزود: نوشیدن آب سنگین، شیر و ماست در ایجاد سنگ کلیه نقشی ندارند.

وی در مورد نحوه مصرف صحیح قرص‌های کلسیم تاکید کرد: این قرص‌ها دو ساعت بعد از غذا مصرف می‌شود تا بهتر جذب بدن شود.

این متخصص داخلی با تاکید به مربیان بهداشت در مورد لزوم وزن کردن دانش آموزان مدارس، اظهار داشت: وزن کردن دانش آموزان امری ضروری است تا در صورت کاهش وزن غیر عادی دانش آموزان، نسبت به ارجاع آنان به پزشک اقدام شود.

گفتنی است این دوره از کلاس‌های آموزش مربیان بهداشت مدارس به همت انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان ومعاونت تربیت بدنی و بهداشتی آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز