خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در استان زنجان؛

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان زنجان معارفه شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۰

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش را فرآیند تبدیل انسان به سرمایه انسانی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نظامی یکپارچه و پیچیده است که باید به دید یک سیستم به آن نگاه کرد و از پرداختن به حواشی خودداری نمود.

زنجان: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: فرآیند یادگیری و یاددهی امری دوسویه است و فراهم نمودن تمیدات کار آموزش و پرورش بر عهده جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امروز دوشنبه ۳۰ دی در زنجان طی مراسمی با حضور عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، شهبازی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، برخی از مدیران استانی و جمعی از فرهنگیان استان امیر نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان تودیع و مرتضی تمجیدی در این سمت معارفه شد.

عمادی در این مراسم با بیان این مطلب که همه کار‌ها در گرو داشتن آموزش و پرورشی مطلوب است، اظهار داشت: انسان با داشتن ۳ ویژگی دانش، مهارت و تجربه به «سرمایه انسانی» تبدیل می‌شود و این عامل اصلی این یشرفت مهم بشری، نظام تعلیم و تربیت است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش را فرآیند تبدیل انسان به سرمایه انسانی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نظامی یکپارچه و پیچیده است که باید به دید یک سیستم به آن نگاه کرد و از پرداختن به حواشی خودداری نمود.

وی عواملی همچون تجهیزات، تخصیص سیستم مالی و پژوهش را از زیرنظام‌ها و زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: فرآیند یادگیری و یاددهی امری دوسویه است و فراهم نمودن تمیدات کار آموزش و پرورش بر عهده جامعه است.

در این مراسم امیر نظری مدیرکل سابق آموزش و پرورش، گزارشی از اقدامات خود طی ۴ سال مدیریت در اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ارائه کرد و گفت: من همواره مدرسه را ارزشمند‌ترین سیستم آموزش و پرورش و معلم را قلب مدرسه می‌دانم و همواره به بزرگی مقام والای معلمین واقف بوده‌ام و خود را خادم آنان می‌دانم.

نظری با بیان این مطلب که در دوران خدمت خود در راستای استخدام نیروهای تخصصی، توازن نیروی انسانی در تمامی مناطق استان و تثبیت نیرو‌ها اقدامات فراوانی انجام داده است، افزود: ساماندهی تخصصی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان زنجان می‌تواند الگویی برای سراسر کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم نمودن بستر مناسب جهت تحصیل معلمین، جابجایی ۱۵۰۰ معلم در سالجاری و تثبیت نیروهای بومی در استان، کسب رتبه اول تولید محتوای آموزشی توسط معلمین زنجانی، کسب رتبه‌های بر‌تر کشوری در مراسم گرامیداشت مقام معلم طی سنوات اخیر، توسعه مطلوب مدارس خاص و افزایش پوشش تحصیلی در کلیه نقاط استان از جمله اقداماتی است که در دوران خدمت خود بر انجام آن اهتمام داشته‌ام.

مرتضی تمجیدی مدیرکل جدید آموزش و پرورش نیز در ادامه مراسم آسیب‌شناسی جدید در حوزه آموزش و پرورش و ارتقاء ابعاد تربیت دینی و اخلاقی در کنار بُعد آموزشی و‌شناختی را از نیازهای اساسی و مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش همه چیز یک ملت است و باید سرمایه کشور را در مسائل مربوط به آموزش و پرورش و در مدارس صرف نمود.

تمجیدی اظهار داشت: پائین آمدن منزلت و هویت معلمان و وجود بیش از ۳۴ میلیارد کسری در بودجه از مهم‌ترین چالش‌های موجود است و کمیت زدگی و استناد به آمارهای جعلی از مهم‌ترین مشکلات ماست.

وی کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استان را از مهم‌ترین اهداف عملیاتی خود برشمرد و افزود: تاکنون آموزش و پرورش از سوء مدیریت ضربه‌های فراوانی خورده است.

تجمیدی در پایان معلم را عامل اساسی در تحول بنیادی دانست و اظهار کرد: با حضور معلمین در انجمن‌های علمی و صنفی و مشارکت آنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری، از وجود همکاران متعهد، نخبه و دلسوز که سرمایه‌های بزرگی هستند استفاده خواهم نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز