خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

توزیع ۵ هزار و ۷۰۰ سبد غذایی در بین کودکان زیر شش سال زنجانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۴

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان از توزیع ۵ هزار و ۷۰۰ سبد غذایی در بین کودکان زیر شش سال زنجانی خبر داد.

زنجان _ ایلنا: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: با برآورد صورت گرفته در سال جاری ۹۵۳ کودک مشمول طرح پیشگیری از سوء تغذیه کودکان زیر شش سال هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، کمال حسنی, معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: با اجرای طرح پیشگیری از سوء تغذیه کاهش نابرابری و توسعه اجتماعی از سوی این نهاد فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم توسعه و ارتقای برنامه های رفاهی و بهداشتی از سوی دستگاه ها و سازمان های متولی گزارش های موجود حاکی از آن است که سوء تغذیه در برخی از مناطق کشور به عنوان یک مشکل مطرح و به صورت نابرابر توزیع شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان اذعان داشت: موضوع سوء تغذیه در بین خانواده های فقیر و بی سواد و دارای محدودیت های بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر بوده و منجر به کاهش توانمندی های این افراد شده و در نهایت توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور را به مخاطره می اندازد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در راستای احصای ماده چهار آیین‌نامه کسب ایمنی رفاه اجتماعی با رویکرد حمایت از گروه های آسیب پذیر از سال ۸۴ برنامه حمایت تغذیه ای گروه های آسیب پذیر توسط کمیته امداد و با مشارکت وزارت بهداشت و رفاه و تامین اجتماعی به در کل کشور به اجرا گذاشته شده است، اضافه کرد: با برآورد صورت گرفته در سال جاری ۹۵۳ کودک مشمول طرح پیشگیری از سوء تغذیه کودکان زیر شش سال هستند.

حسنی اذعان داشت: از مجموع کودکان زنجانی که مشمول طرح پیشگیری از سوء تغذیه هستند، ۵۸۴ نفر معادل ۶۱ درصد در روستاها سکونت داشته و ۸۴۹ نفر برابر ۸۷ درصد است شامل کودکان غیر تحت حمایت این نهاد است.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح مذکور مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال جاری اختصاص یافته است، افزود: این مبلغ باید با سرانه ۵۰۰ هزار ریال در ماه برای تهیه سبد غذایی و توزیع آن در بین جامعه هدف هزینه شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان اذعان داشت: سبدهای غذایی مذکور توسط کارشناس مرکز بهداشت شهرستان به تناسب فراخور نیاز کودک و با توجه به نیازهای و ویژگی های خانواده شرایط خانواده تهیه و تاکنون بیش از ۵ هزار و ۷۱۸ فقره سبد غذایی در بین کودکان زیر شش سال استان زنجان توزیع شده است.

به گفته حسنی در استان زنجان، طارم دارای بیشترین کودک مشمول طرح پیشگیری از طرح سوء تغذیه و ایجرود دارای کمترین کودک مشمول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز