خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار؛

صد درصد اجرای بازسازی واقعه غدیر زنجان را هنرمندان بومی استان کلید زدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۲۳

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اجرای بازسازی واقعه غدیر در ۱۲۲ شهر کشور گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان آن‌گونه که باید در بازسازی واقعه غدیر همکاری نکردند.

زنجان ایلنا: رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اجرای بازسازی واقعه غدیر در ۱۲۲ شهر کشور گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان آن‌گونه که باید در بازسازی واقعه غدیر همکاری نکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: این اولین برنامه بزرگ استانی، استان زنجان است که صددرصد آن توسط هنرمندان استان اجرا می‌شود.

حمید رضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از صحنه بازسازی واقعه غدیر در جمع خبرنگاران گفت: بزرگ‌ترین برنامه استان در دهه ولایت به مدت سه روز با پیش بینی بیش از ده هزار نفری به همت هنرمندان زنجان برای اولین بار در زنجان کلید می‌خورد.

اسماعیلی با بیان اینکه کلیه طراحی، اجرای دکور، نمایش، و بخشهای مختلف بازسازی برعهده هنرمندان استانی بوده است افزود: این اولین برنامه بزرگ استانی، ‌ استان زنجان است که صددرصد آن توسط هنرمندان استان اجرا می‌شود.

وی با بیان ۴۰۰نفری شرکت هنرمندان در این برنامه تصریح کرد: این اجرا دارای ۳۰۰نفر بازیگر اصلی است.

اسماعیلی با اشاره به اجرای بخشهای این واقعه تاریخی مهم اسلام در زنجان گفت: تولد امیرالمومنین، صحنه لیله الموید، شب هجرت پیامبر، صحنه نجوای یک شیعه با حضرت علی(ع) و‌‌نهایت مراسم موسم حجه الوداع به صورت نمادین همراه با اجرای خطبه‌های منتخب توسط اساتید وعلماء، اعلام ولایت و حمایت حضرت علی(ع) از جمله این برنامه است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در بخشی از سخنان خود هدف از اجرای این واقعه را تعمیق باورهای دینی نوجوانان وجوانان، شناسایی اصول اولیه امامت و رفع شبهات عنوان کرد وگفت: شیوا‌ترین زبان، زبان هنر برای بیان واقعیات است.

وی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، مقابله با اعتقادات وشخصیت‌ها ی اسلام را برای ریشه دار کردن اعتقادات با ازسازی وبازگویی این وقایع مهم دانست وتصریح کرد: استان زنجان دارای ظرفیتهای وپتانسیلهای بلا استفاده برای اجرای چنین برنامه‌ها به مناسبتهای مختلف است.

اسماعیلی ایام محرم وعاشورا را از جمله این ظرفیت‌ها در زنجان برشمرد وگفت: با اجرای این چنین برنامه‌ها بخش بزرگی از مسائل در این زمینه‌ها برطرف می‌شود.

این مقام مسئول در زنجان اجرای این برنامه را سه بار در طول سه روز از ۳۰ مهر تا ۲آبانماه عنوان کرد وگفت: در حاشیه اجرای این برنامه نمایشگاهی نیز برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه تعداد ونام دستگاههای مساعدت کننده در این زمینه خاطر نشان کرد: دستگاههای فرهنگی استان آنگونه که باید در این برنامه وارد نشدند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در پایان خبر از پیش بینی ۱۰۰میلیون تومانی اختصاص اعتبار در این راستا داد وافزود: توقعی که از دستگاه‌ها و متولیان امور فرهنگی در زنجان بود برآورده نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز